Saját utakon

A Citroën pár éve visszatért ahhoz, amiben a legjobb: kényelmes és meglepő külsejű autók gyártása. Bejött az elképzelésük.

A műfajban nehéz egyedit alkotni, elég megnézni a közel 120 különböző típusú (!) suvot felvonul-tató hazai kínálatot, ahol kevés egyéniséget találni. A C3 Aircross kitűnik a szürkeségből.

Az újdonság az új C3 megnyújtott padlólemezére épült, tehát kisautó alapú. Ezért a bálnabőr kárpit helyett otthonosságot, sok rakodóhelyet és jó árat találni. A térérzeten sokat javít a terjedelmes napfénytető, amely magasabbaknak a fejterét hátul lecsökkenti. A hátsó ülések egyenként mozgathatók 15 centit, így a csomagtartó mérete 410 liter és 520 liter között változhat. A hátsó lábtér pedig óriási.

Ez az egyterűs berendezés és a vidám, a színekkel jól variálható külső adja meg az egyéniségét a Citroënnek. A technika fejlődéséről sokat elárul, hogy rengeteg vezetési asszisztens érhető el, amelyek jól működnek.

A jelek szerint ez a mix bejött a vevőknek, mert a tavaly gyártásba került autóból már több mint százezret adtak el. A jó hangulatú autóban egyedül a 110 lóerős turbómotor és az automataváltó páros által produkált fogyasztástól nem „ájultunk el”. Ahhoz, hogy jól vigye, a könnyű karosszériát pörgetni kell, ez pedig városban a 7-8 literig is felviheti a fogyasztást. A sokat autózóknak sokkal jobb az 1,5-ös dízel.

Citroën C3 Crossbar PureTech 110 S&S EAT6

Hossz/szél./mag.: 4154/1824/1597 mm

Motor: 1199 cm3, 110 LE/ 5500, 205 Nm/1500

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s

Ár: 5 270 000 Ft (Alapár: 4 090 000 Ft)

Tesztautó: C Automobil Import Kft.

 

Megosztom