Hirdetés

Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai

Google Plus

Varázslat, kuriózum fogadja a látogatókat az Ó utca 12. szám alatti ház pincéjében. 2014 óta található itt Kő Ferenc festőművész képzeletbirodalma, amely a ház felújítása miatti fél éves kényszerszünet után márciustól  nyitja meg újra  a kapuit. A Titok Galériában semmi nem az, aminek látszik. Nappali fényben, UV megvilágításnál és sötétben egészen más látvány tárul elénk: az állandó audiovizuális kiállítás részét képező 24 festmény mindegyike kettő, sokszor három képet rejt magában az eltérő megvilágításoknak és a különleges technikának köszönhetően. A képek közt asszociatív összefüggés van, így a művész által kifejlesztetett technika alkalmas különböző idősíkok, események, történetek bemutatására.

Kő Ferenc az Óbudai Festőiskolában végzett Urbán György és Gyémánt László növendékeként. Tizenöt évvel ezelőtt egy kísérletezés során kezdett el dolgozni a nyomdaiparban használt UV és foszforeszkáló festékekkel. Forradalmi újítása az volt, hogy akrilfestékkel keverve sikerült olyan hatást elérnie, hogy az egymásra festett rétegek három fázisban jelenjenek meg: nappali fényben, UV fény mellett és sötétben. Mindegyik réteg aprólékosan kidolgozott, más és más témát dolgoz fel, és minden képhez külön időzített fényváltás, zenei aláfestés, hanghatás társul. Ily módon egy speciális audiovizuális show-élményben részesülnek a látogatók.

Kopottas, omladozó falból kiemelkedő szobarészlet fogadja a galériába betérőket nappali fénynél. Az UV fénynél mindez átváltozik a Habsburg-kort idéző kastélybelsővé: a kandallóban ég a tűz, a képkeretek a dinasztia híres tagjainak arcképeit „hívják elő”, a székek vörös bársonyhuzatot nyernek. A különböző történelmi korokat, bibliai témákat, közismert épületeket, világhírű személyiségeket megidéző képek stílusa fotórealista, hiperrealista, teljesen élethű. Az izgalmas „átváltozások” sorában a Zsuzsanna és a vének fürdőző nőalakja mögül UV fényben a festőművész két mesterének, Urbán Györgynek és Gyémánt Lászlónak az arcképe kerül elő a vének alakjában. Az Evolúció című festmény a körben forgó strucctojásból egy embrió fejlődését hat fázisban bemutató képre vált. A varázslat élményét nyújtja a világháborúban lebombázott három város, Drezda, Budapest és Hirosima felragyogása az újjáépítés után. A sokszínű látványorgia még azokat is megérinti, akiktől amúgy távol áll a festészet.

A belépő ellenében egyénileg és csoportosan is látogatható múzeum - miként Kő Ferenc nevezi az állandó kiállítást - mellett a Titok Galéria külföldi vendégművészeknek is biztosít kiállítási lehetőséget. Tavaly például egy háromgenerációs kínai festődinasztia alkotásainak adott otthont. Számos céges rendezvényt, borkóstolót, alkalmi összejövetelt is tartanak a szuterén helyiségekben. Szeretnék folytatni az UV-s vacsorák hagyományát, amelyek egyedisége, hogy az UV fény hatására bizonyos ételek és italok színt váltanak.

Kő Ferenc alkotásai az édesapjával közösen megvásárolt és létrehozott Titok Galérián túl éppúgy kelendőek magángyűjtők körében. Számos művészeti vásáron is bemutatkozott már többdimenziós festményeivel. Tavaly Dubaiban aratott nagy sikert az arab solymász témájú képével, de a párizsi Louvre Carrousel vásáron is tartott már bemutatót egyedileg kivitelezett festményei újszerű technikájáról.

Szentgyörgyi Rita

Képek

Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai

Google Plus

Galéria

Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai
  • Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai
  • Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai
  • Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai
  • Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai
  • Szabad szemmel láthatatlan - avagy a Titok Galéria titkai

Hirdetés