A világ legkelendőbb autótípusaként is ismerhetjük az F150-et. Az amerikai különlegesség, már felénk is kapható.
Ha kíváncsi arra, hogy miért a legnépszerűbb típus a tengerentúlon az F150-es család, akkor mindössze annyit kell tennie, hogy kattint.
A kék ovál kisteherautójának a több évtizedes pályafutását, sok különleges széria színesítette. Ezekkel célja a gyárnak, az amúgy is széles F150-es választéknak a további bővítése. Az egyik sláger termék, a 2000-ben elindított Harley–Davidson Edition, amely jól megkülönböztethető az átlagos társaitól.
Az eltérés nemcsak a karosszériára felkerült HD jelvényekben látható, hanem a kétszínű fényezésben (narancs-fekete), a különleges bőrülésekben és a keréktárcsákon is. Aki nemcsak a látványra helyezi a hangsúlyt, hanem a menetteljesítmények is érdeklik, azok válogathatnak a Ford különleges járművek csapatának (SVT) a modelljei között.
Sport tagozat
Az első F150 SVT Lightning, 1993 és 1995 között került piacra. A sportossá varázsolt hátsó hajtású autóba 5,8 literes V8-as motort építettek, aminek 240 lóerő volt a teljesítménye. A 11 563 darabos eladást produkáló első generációt 1999-ben követte a második. Ez már a jellegzetes gömbölyded karosszériával hódított. Két éven át 360 lóerős motor hajtotta, utána az autó teljesítményét megemelték 380 lóerőre. A SVT Lightningot, látványos karosszériával és sportosra hangolt hatsebességes automataváltóval szerelték. Ha ezek nem lettek volna elég csábítóak, a sportos pickupot kanári sárga, piros és más feltűnő színekben dobták piacra.
A típus, ismerős lehet a Halálos iramban című filmből. A jó ideje már akciófilmmé alakult film széria első részében, az FBI ügynököt alakító Paul Walker járt vele.
A könnyű és a villany korszak
Az F150-es széria történetének a legradikálisabb változása, 2015-ben történt. Az alváz, a futóművek maradtak a régiek, viszont a karosszéria anyagánál, gyökeres változás történt. Az addig használt acélt, felváltotta az alumínium. Nem akármilyen könnyűfémet használnak: a katonai járműveknél alkalmazott, speciális aluból gyártják a kisteherautó karosszériáját. Ez a váltás, 317 kg-os fogyást eredményezett! Az ezüstös fém – a körülményesebb és drágább javítása ellenére – bevált a Fordnak. Ma is ebből készülnek az F150-es karosszéria elemei.
A másik mérföldkő szintű változás, nemrégiben történt. Ez pedig az F150-es elektromos kivitelének a megjelenése volt. Erről a típusról, korábban már részletesen írtunk.
Őslénytan
A Ford jó ideje hanyagolja a hátsóhajtású, sportos kisteherautók gyártását. A terepjárásért és a száguldásért rajongók viszont régóta imádják a sportosztály termékeit. Az történt ugyanis, hogy 2008-ban kijöttek a SVT Raptor típussal, amely korszerű négykerék-hajtást, megerősített futóműveket és különleges lengéscsillapítókat kapott. A kármentes terepezésről, a kocsi aljára szerelt erős védőlemezek gondoskodnak. A Raptor így otthon van a sziklás meredélyek megmászásában és a sivatagi száguldásban is.
A leírtakból látható, hogy a Raptor gyakorlatilag rendszámos versenyautó, amivel átalakítás nélkül teljesíthetők a kisebb sivatagi ralik és túrák. Hasonló tulajdonságokkal bír, az általunk is tesztelt Ranger Raptor is. www.autoblogger.hu