Maserati MC20

A szigonyos márka, tavaly leplezte le a csúcsmodelljét, amivel a Maserati visszatért a középmotoros sportkocsik piacára.   

A legutóbbi ilyen felépítésű autója az olaszoknak a Ferrari Enzón alapuló MC12 volt. Ezt a típust 2004 és 2005 között gyártották, mindössze 62 példányban. A vérbeli sportautóval, az évek alatt 40 győzelmet szereztek a különböző sportkocsi versenyeken.

Azóta sok idő telt el, közben a szigonyos márka kikerült a Ferrari védőszárnya alól, ma már a Stellantis csoporthoz tartozik, a Fiattal és más olasz márkákkal együtt.

Az innen érkező pénzből alaposan rendbe hozták a legrégebbi gyárukat, plusz egy szuper korszerű fejlesztési központot is felállítottak. Ennek a tervezőbázisnak az első gyümölcse az MC20, aminek a neve sportosztályból (Maserati Course) és a 2020-as esztendő, második 20-as számából származik.

A technika

Az autó alapja a műfajban már bevált és szinte kötelezőnek tekinthető szénszálas váz. A kétszemélyes fülke mögött helyezkedik el a motor, amely szintén teljesen friss fejlesztés. Az erőmű követi a mai divatot, ezért ”csak” hathengeres, viszont két turbófeltöltővel növelték meg a teljesítményét. Így 630 lóerővel és 730 Nm-rel autózhat a sofőr. Ez az erő 2,9 másodperces százra gyorsulást biztosít, dupla ekkora tempóhoz már 8,8 másodperc szükséges. A végsebessége az MC20-nak valamivel 325 km/óra fölötti. Az is sokat elmond az autó dinamikájáról és a használhatóságáról, hogy 100 km/órás sebességről, mindössze 33 méter alatt áll meg.

A méretei a Maserati csúcsmodellnek a következőképpen festenek: a 4669 milliméteres hosszhoz, 1965 milliméteres szélesség tartozik, a magassága pedig 1221 milliméter.

Belopakodik az elektromosság

Az autó elektronikai része fejlett, mert öt menetprogram közül lehet választani, amiből egy teljesen személyre szabható. A használhatóságot nagyban segítik a kényelmes ülések és a remek a kárpitozás, a sportos szénszálas betétekkel. Manapság már fontos dolog az okostelefonok autóhoz történő csatlakoztatása, természetesen ez is megoldott. A hagyományos műszerfalat felváltotta a 10 colos kijelző, hasonló méretű a műszerfal közepén lévő érintőképernyő is.

Az MC20 érdekessége, hogy a mai hibrid és elektromos lázban égő autós világban, csak sima benzin motorral dobták piacra. Ennek a hagyományos meghajtást kedvelői bizonyára nagyon örülnek.

A látszat ellenére halad a korral a Maserati, mert készül a Folgore kivitel. Az olasz szó villámlást jelent, itt a hagyományos motor helyét akkumulátor csomag veszi át, a hajtásról három villanymotor gondoskodik. Ezen felül, érkezik még a kihegyezett sport változat (Trofeo) és a középmotoros autó nyitott kivitele. Így válik teljessé az MC20 kínálata.

Megosztom