Mercedes EQS

Megérkezett a németek elektromos csúcsmodellje

A Mercedes-Benz S osztály produkálja a legjobb eladásokat a luxus limuzinok között. Hogy ezt megerősítsék, a stuttgartiak színre léptek az elektromos csúcsmodelljükkel.

A premier Kínában történt, a helyszín választás nem a véletlen műve. A legfőbb ok, hogy Kína már jó ideje a világ legnagyobb autópiaca. A távol-keleti országban igen jól futnak a prémium autók, ráadásul az elektromos autók terén is Kína a világ első. Ezek miatt történt a távol-keleten az 5,2 méter hosszú limuzinnak a leleplezése.

Az újdonság iránt – ahogy egy ideje megszokott az autóiparban – hosszas beetető kampánnyal keltették fel az érdeklődést. Ebben a fő feladatot a Merci által csak Hyperscreennek hívott műszerfal csoport kapta. A németek, az autóipar leglátványosabb műszerfalával rukkoltak elő, amely három képernyőből áll. Ezt csak a csúcs verzió kapja meg. De nem csak ezen a téren magaslik ki az átlagból az EQS: az érzékelők terén is hoz számos újdonságot.

Itt olyanra kell gondolni, mint a sofőr szemét, tekintetét követő érzékelők. Ez a technika, a külső tükör állításában is segít. A rendszer úgy választja ki, hogy melyik oldalit szeretné beállítani a vezető, hogy ránéz arra a tükörre… Az elektromos autó korszakban, már efféle kényeztetésekkel és újdonságokkal kell számolni.

A luxus, a kényelem és az ezekkel járó körítés, pl. a szuper csendes fülke eddig is jól ment a Mercinek, ezekkel az újdonságnál biztos nem lesz probléma. Az extrák egyik friss hajtása az egészségvédelem. Az EQS-nek az elektromos hajtás, és a hosszúsága ellenére nincs csomagtartó az elejében.

Ugyanis a csak a szervizben felnyitható motorháztető alatt lakik HEPA szűrő. Ez a legnagyobb felületű ilyen típusú szűrő, amit valaha autóba szereltek, lepipálja még a Tesla Model S-ben használtat is. Az ultrafinom szűrőn a koronavírus is fennakad. Ez az extra a rossz levegőjű nagyvárosokban és járvány idején különösen jól jön.

Az EQS legjobb hatótávolságú kivitelével már hosszabb utak is nyugodtan tervezhetők, mert 770 kilométeres a WLTP mérési módszer szerinti hatótávolsága. A valóságost jobban megközelítő amerikai EPA mérés szerint 540 km-t megy el teljes töltéssel a csúcsverzió.

Motorok és lóerők terén a következő a helyzet. Első körben két verziót dobnak piacra, és kétféle akkucsomaggal lesz elérhető az autó. A legerősebb modell (EQS 580 4Matic) padlójában 107,8 kWh-ás akku pakk található, ami 523 lóerőt és 855 Nm nyomatékot tud. A kisebbik verzió aljában 90 kWh-ás az áramtároló, amely 333 lóerős és 568 Nm nyomatékú villanymotort táplál. Ennek a típusnak EQS 450 a neve.

Megosztom