A luxus újradefiniálva
A Mercedes a minden elérthető luxussal felszerelt új csúcsmodelljét természetesen Kínában leplezte le. Ez nem véletlen, és az sem, hogy csupa „króm” az autó eleje.
Elsőként érdemes elhelyezni az autók között a Mercedes-Benz S osztályt és annak a csúcsmodelljét. Az S a Mercedes személyautó kínálatának a csúcsán helyezkedik el. Ebben a típusban debütálnak a márka legújabb fejlesztései. A fő ellenfelei az Audi A8 és a BMW 7 széria, a nem német konkurenciát a Lexus LS képviseli. Fontos adat, hogy amióta létezik a Mercedes S osztály, azóta a kategória éllovasa és az eladásai, jócskán megelőzik a két hazai konkurenst. Ennél a modellnél fentebb csak a Bentley és a Rolls-Royce által képviselt, 100 millió forint körüli vételáron induló, ultra luxuslimuzinok találhatók.
A Maybach 1921-ben mutatta be legelső autóját, ezzel indult útjára a Rolls-Royce szintű konkurens. A Mercedes önálló márkanévként 2002-ben élesztette újra a Maybach-ot, ami nem volt túl sikeres, mert tíz év múlva kivonultak a piacról.
A svábok nem hagyták annyiban dolgot, és 2015-ben visszahozták a legendás nevet. A Mercedes S csúcskivitelét nevezték el Mercedes-Maybach S osztálynak. Az ötlet bejött a csillagos márkának, mert azóta ebből a méregdrága, jól egyénre szabható luxuslimuzinból 60 ezer körül értékesítettek… valamint ebből egy komplett modellcsalád is kinőtt a limuzin mellett, hogy jobban menjen a bolt.
A legfrissebb kiadásnak a premierje az Auto Guangzhou elnevezésű, kínai autószalonon történt. Itt leplezték le a hosszabbított tengelytávú S osztálynál, 18 centivel hosszabb, kétszínű fényezésű, csúcslimuzint.
A kínai premier nem véletlen, mert csak 2019-ben, 12 ezer ilyen csúcs Merci kelt el… A legnagyobb eladás-növekedés természetesen Kínában történt. A Mercedes csúcsmodell értékesítéseknek a kétharmada Kínában zajlik… Ennek köszönhető az ottani leleplezés és az is, hogy az orr részen lévő légbeömlők elérhetők remekül csillogó, krómhatású betétekkel. Ezt a kifinomultabb európai ízlés nehezen fogadja be. Mivel egy ideje Kína a világ legnagyobb autópiaca, így érthető, hogy a gyárak kedveznek az ottani ízlésnek. Erre legjobb példa, az újabb BMW-k hatalmas, rendkívül megosztó hűtőrácsa.
A négykerék-hajtású, rengeteg vezetési segéddel rendelhető autó hátul alapban két üléssel készül, de a sofőrös csomag ismét elérhető. Az előző S osztálynál is használt műszerfal fejlődött: az autó még pazarabb felbontású OLED kijelzőt kapott.
A csúcs Merci méretei tekintélyesek, a hossza akkora, mint a felénk futó kisteherautók: 5469 milliméter hosszú, 1921 mm széles és 1510 mm magas. Hogy a fordulás városban kevésbe okozzon gondot, bevetették a négykerék-kormányzást, így az eredetileg 13,1 méteres fordulókör 11,2 méterre csökken. Természetesen elérhető a V12-es motor, amely 621 lóerővel repíti a testes limuzint.
Benedek Attila