A svéd márka az Év autója választás több mint félévszázados történetében az első sikerét aratta. Megérdemelten.
Az Év autója zsűri döntései időnként komoly vitákat generálnak, az idén nyugi volt. A jó döntésre bizonyíték, hogy a Volvónál komoly az XC40 várólistája, ami mutatja, hogy a piacon is sikeres a BMW X1 konkurens.
Az XC40 méreteiről érdemes szólni, mert a 4,4 méteres suv, a VW Golf-féle méretosztályban játszik. A 2,7 méteres tengelytáv hatása, hogy a 189 centi magas vezető mögé beülve – ugyanezzel a magassággal – a térdek és a hátsó ülés támlája között még 3-4 centi hely található. Ez, és a 460 literes csomagtartó, pároknak és két gyerekes családoknak bőven elegendő.
A svédek egyik legkarakteresebb autója a megszokott volvós otthonosság mellett nagyon praktikus is. Ízelítő: az első ajtókban állítva elfér egy 1,5 literes üveg, a posztószerű, kellemes anyaggal bélelt ajtózsebben tárolható kisebb laptop vagy táblagép. Plusz beépített szemetes a könyöklő alatt… A sok okos ötlet nagyon megkönnyíti az autóval való „együttélést”.
Egyetlen negatívum az XC40-ben a teljes gáznál lassan reagáló automataváltó. Ez szerencsére viszonylag könnyen elhárítható programozási hiba. A dízelellenes hangulat ellenére jó választás a 190 lóerős dízelmotor: közúton 5,9 literrel el lehet járni, amit a városi forgalom megemel valamennyire.
Volvo XC40 D4 AWD Aut. R Design
Hossz/szél./mag.:4425/1863/1652 mm
Motor: 1969 cm3, 190 LE/4000, 400 Nm/1750-2500
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,9 mp
Ár: 17 050 000 Ft (Alapár: 11 575 000 Ft)
Tesztautó: Volvo Autó Hungária Kft.