A zöld csapatszállító

A franciák újdonsága a legpraktikusabb elektromos autó. Ezen a téren a Teslát is lehagyja, más területen viszont ő kapaszkodhat. A környezetvédelem időnként produkál érdekes dolgokat, a sok közül az egyik a tesztautónk születése. A kibocsátási előírások miatt a családi mindenesként szolgáló népszerű négykerekűt egy ideje csak elektromos kivitelben lehet megvásárolni. Borsos áron. A haszonjárműves verzió szerencsére elérhető a megszokott motorokkal.

Rövid és hosszú változat

A környezetvédelem furcsaságai után térjünk vissza az e-Rifterhez, amely dobozos felépítése miatt, rengeteg helyet és ötletet rejt. A nagyobb családoknak a legjobb elektromos autó, mert a hétüléses változatra, elérhető a nagycsaládos támogatás. A trükk ott található, hogy a kocsiból kapható hosszabb tengelytávú kivitel is, ami drágább. Bizonyos helyzetekben, okosabb és gazdaságosabb a rövidebb verzióból megvásárolni a hétülésest. A döntést nagyban segíti, a két változat közötti lévő árkülönbség.

A tér erősség

Ez viszont kompromisszumokkal jár, ami annyit jelent, hogy teljes létszámnál, gyakorlatilag eltűnik a csomagtartó. Ez a fajta hétüléses verzió, inkább azoknak ajánlható, akik csak alkalmilag használják a harmadik sort. A számok sokat mondóak: öt üléssel 775 literes a raktér, csak a két első ülést használva 3 köbméteres a tér! A hétüléses verzióban ez lecsökken 65 literre.

A lényeg, hogy a fülke, számtalan variációs és pakolási lehetőséget rejt. A hatodik és hetedik ülést ki lehet szedni és összecsukott állapotban a garázsban lehet tárolni. Nem pehely könnyű, de ha nincs folyamatosan szükség, rá, akkor felesleges cipelni. Ha a sok felhasználási lehetőség nem lenne elég lenyűgöző, ott van még az utastér, ahol számtalan tárolót találni. Igen ötletes, a szélvédő feletti polc. Az egész autót teli rakták okos és praktikus megoldásokkal. Pl. a hatalmas csomagtér ajtót nem kell kinyitni, ha csak a kalaptartóra akarunk tenni valamit. Ekkor elég csak a hátsó ablakot nyitni, így egyszerűbb pakolni. A csomagtérnél egyetlen dolog a negatívum, hogy a két töltőkábelnek nincs helye. A tároló dobozuk, viszont nagyon ügyes.  

Az elektromos hajtás       

Jó összekötés az utastér és az elektromos hajtás között, hogy – a bal oldalon lévő töltő csatlakozó miatt – a bal oldali elhúzható ajtót, a töltés közben nem lehet kinyitni. Annál a töltőhelynél, amire rá kell tolatni, érdemes úgy beállni, hogy a csomagtartó ajtót ki lehessen nyitni. (Felfele nyílik.) A tanácsok a gyakorlatból adódnak, ugyanis viszonylag gyakran kell tölteni a piac legpraktikusabb villanyautóját.     

Ennek az oka visszavezethető a fizikára, azaz az e-Rifter nagy légellenállására. Maradjunk annyiban, hogy tesztautónk karosszériája nem a Tesla Model S vagy Mercedes EQS alakját másolja… Az elektromos Peugeot-kban alkalmazott hajtásrendszernek nem tesz jót a hatalmas test, mert lecsökkenti a hatótávolságot. Ez a gyakorlatban 200 km körül található, ezt könnyen meg lehet hosszabbítani a városi közlekedéssel. Ha valaki zömmel ebben a környezetben használja az e-Riftert, akkor fogyasztás beállhat az igen jónak mondható 15-16 kWh-ás értékre. Ezzel, már 300 kilométer közelébe is ugorhat a hatótáv.

A takarékosságot segítik a különféle hajtásmódok (Eco, Normal és Sport), ahol az autó teljesítménye és a nyomatéka is változik. A leggyorsabb módban, autópálya tempót használva lehet kiüríteni az akkukat. Ezért a francia autó leginkább azoknak a jó vétel, akik igénybe tudják venni a nagy családos támogatást. És zömmel városban vagy 100 kilométer körüli távon ingáznak. S az autót időnként szállítására is használják. Ezekre a feladatokra, szuper ideális az e-Rifter.                   

Benedek Attila

Peugeot e-Rifter Allure 

  • Hossz/szél./mag.: 4403/1921/1878 mm
  • Motor: villanymotor, teljesítmény: 136 LE/, 260 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 11,7 s
  • Ár: 15 152 500 Ft (Alapár: 14 497 000 Ft)
  • Tesztautó: P Automobil Import Kft.
Megosztom