Az aratógép

A Ford megcsinálta a legutolsó frissítést az aktuális Mondeón és piacra dobta a legjobb változatot: a kombi karosszériába csomagolt hibridet.

A cím nem véletlen, ugyanis a flottás területen jól szereplő kék ovál „kezében” erős ütőkártya a kombi karosszériás hibrid Mondeo. Szerencsére nemcsak a zöld divathullám miatt, hanem a gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy jó irány a kettős üzem alkalmazása.

A közel ötméteres kombiba a Toyotákból ismert hajtáslánc került, egyszerű szerkezetű, kétliteres benzinmotorral kombinálva. Ez a párosítás garancia az üzembiztos működésre és arra is, hogy az autó értéktartása később remek lesz. A 9,4 másodperces százra gyorsulás elfogadható, a hibrid mód leginkább városban észlelhető, ahol keveset működik a hagyományos motor. A hibridekre jellemző csend persze itt is jelen van. A flottás területet nem véletlenül említettük, mert a települések között az 5,5 literes fogyasztás elérhető, ami városban alig emelkedik. Ez bizalomgerjesztő.

Szerencsére csak pár dolog hozható fel negatívumként az apró külső változtatásokon átesett Mondeo hibridnél. Az egyik, hogy a kényelmes rugózású autó (vastag oldalfalú abroncsok) csak a két csúcs felszereltséggel érhető el, „fapadosan” nem. A másik hátrány a 408 literesre csökkent csomagtartó, aminek oka a hátul hordott extra akkumulátor.            

Ford Mondeo Hybrid Titanium

  • Hossz/szél./mag.: 4867/1911/1501 mm
  • Motor: 1999 cm3+villanymotor, összteljesítmény: 187 LE
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s
  • Ár: 12 910 000 Ft (Alapár: 11 475 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Megosztom