A szabadidőautó-piac talán legizgalmasabb vételét tettük próbára, amely remekül néz ki.
A Korando negyedik generációs kivitele tavaly mutatkozott be. A változás látványos: a műfaj egyik legjobban kinéző modellje érkezett a piacra. A külső hozza a Tivolinál bevezetett formavilágot. A VW Tiguánhoz hasonlatos csomagoláshoz csatlakozik a jó árazás és a kiváló felszereltség.
Az utastérben jók a felhasznált anyagok, dögös a belső formaterve, és elsőrangú az összeszerelési minőség. A folyadékkristályos műszerek személyre szabhatók, a tervezők ügyesen a műszerfalba illesztették a központi kijelzőt, aminek a felbontása kiváló. Okos megoldás, hogy a beállított navigációt át lehet „irányítani” a vezető elé.
A fülkében megmaradtak a fekete zongoralakk betétek, amelyek jól néznek ki. Hátrányuk, hogy meglátszódnak rajtuk az ujjlenyomatok. A számos vezetősegéd nagy része alapáras. Az 551 literes csomagtartó mutatja a Korando térerősségét és azt, hogy melyek a konkurensek: a Toyota Rav 4 és társai.
A kényelmes rugózású suvot 1,5 literes turbómotorral szerelték. Az automataváltós Korando „étvágya” jobbláb-függő: sportos városi vezetéssel „teljesíthető” a 9-10 liter, városok között pedig az 5,5-6 literes fogyasztás elérése sem lehetetlen.
SsangYong Korando 1,5 Turbo GDI Premium
- Hossz/szél./mag.: 4450/1870/1620 mm
- Motor: 1497 cm3, 163 LE/ 5000, 260 Nm/1500
- Gyorsulás (0-100 km/h): 10 s
- Ár: 9 254 000 Ft (Alapár: 5 949 000 Ft)
- Tesztautó: WAE Kft.