Az új hullám

Az autóipar az utóbbi időben a zöldek célkeresztjébe került, miközben a szénerőművek és a tehenek a komoly szennyezésükkel alig kapnak tőlük figyelmet. A Honda egyik zöld autóját próbáltuk.

Az új generációs hibridek egész remek dolgokat tudnak: tesztautónk 4,6 méter hosszú, 1614 kilós, és 184 lóerő összteljesítményű szabadidő-autó. Ennek ellenére el lehetett járni vele városok között 5,5 és 5,8 literrel, városban pedig egy kicsit kevesebbel is. A fogyasztást az autópályás használat emeli, ami érthető, mert a nagy légellenállás miatt csodákra ilyen tempónál ne számítsunk. Eközben a CR-V-nek 497 literes a csomagtartója, ami 1064 literre bővíthető és öt főnek biztosít kényelmes utazást. Kisgyerekes szülőknél az autó egyik nagy érve a kilencven fokban nyitható ajtók, ez miatt könnyű a gyerekülést bepakolni.

A Honda hibrid rendszere összehangoltan működik, a teljes gázos gyorsítás a csendes fülkéből nézve nem tűnik acélosnak. Leginkább a sebességmérő mozgásából lehet észrevenni a gyorsulást, bent alig érezni. Egyébként a CR-V hozza a szokásos hibrid stílust: lassú haladásnál jönnek a troli hangok – a kiváló hangszigetelés miatt – nem érezni, hogy pontosan melyik elem működik, csak selymesen haladunk. A rövid távolságra elegendő elektromos üzemben teljes a csend, így parkoláskor sok gyalogost meg lehet lepni. Ilyen módon izgalmas figyelmet kapni az utca népétől.

Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD Elegance

  • Hossz/szél./mag.: 4600/1823/1676 mm
  • Motor: 1993 cm3, +villanymotor, összteljesítmény: 184LE
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,8 s
  • Ár: 11280 000 Ft (Alapár: 10 699 000 Ft)
  • Tesztautó: Honda Motor Hungary

Megosztom