Életszagú teszt

A Nissan villanyautója idén ünnepelte a tizedik születésnapját, ennek az alkalmából a csúcskivitelt próbáltuk ki. Kemény körülmények között.

Az idei tél leghidegebb napjaiban teszteltük a 62 kWh-ás akkucsomaggal felszerelt Nissan Leafet. Ez tekinthető a csúcsverziónak, mert a gyári hatótávolság felkúszott egészen 385 kilométerre. Ez az érték a gyakorlatban, hidegben, alig-alig fűtve és az ülésfűtést sokat használva 300 kilométer magasságában található. (A rendszeres fűtés sok energiát vesz el, ezért látni sok villanyautóst kabátban vezetni télen.) A példa mutatja, hogy valódi hidegben kb. mire számíthat a villanyautós.

Zömmel közúton, 80-90-es tempót tartva 111 kilométert sikerült megtenni. Az indulásnál 300 kilométer volt a hatótáv és 86 százalékos az akku töltöttsége. Az érkezéskor ez a két érték 124 kilométerre és 39 százalékra változott. Ez mutatja, hogy jól jött a nagyobb kapacitású akkumulátor, mert a korábbi verziókkal ilyen körülmények között, jóval több izgalommal és még kevesebb fűtéssel lehetett volna célba érni.

Ha már a spórolás szóba jött: az egy pedálos rendszernek köszönhetően gyakorlatilag a menetpedállal (gázpedál) nyugodtan ki lehet váltani a fékezést, mert igen erős a motorfék.

A Leaf csúcsverziója egyébként jól vizsgázott. A kiváló felszereltségnek egy baki is köszönhető: a jól szóló Bose hifi egyik eleme a csomagtartóból elvesz némi teret.

Nissan Leaf E+ Tekna 62 kWh

  • Hossz/szél./mag.: 4490/1788/1540 mm
  • Motor: villanymotor, 218 LE/, 340 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 6,9 s
  • Ár: 15 090 000 Ft (Alapár: 14 690 000 Ft)
  • Tesztautó: Grand Automotive Central Europe Kft.

Benedek Attila

Megosztom