Nem csak az amerikai éltérzést sugárzó testes suvot kell látni a Ford szabadidő autójában: inkább az előzetesét a jövőre Európába ismét megérkező Explorernek. Ez a típus tölthető sport hibridként lesz igazán érdekes.

A közel ötméteres szabadidő autó külseje és méretei azonnal behatárolják a vásárlóit: akiknek nagyon bejöhet az Edge, azok az amerikai stílus kedvelői. Ha valaki kedveli a kényelmes, kényeztető, nagy belterű utazóautókat, nála is a radarra kerülhet a Kanadában gyártott típus. A harmadik célcsoportot a testesebb utánfutót használók jelentik. Lószállító vagy motorcsónak vontatására abszolút alkalmas a négykerék-hajtású, 373 Nm nyomatékot és 242 lóerőt teljesítő dupla turbós kétliteres dízelmotorral szerelt szabadidő autó.

A váltó természetesen automata, mivel csúcsverzió járt nálunk, így a gyorsan kapcsoló, nyolcsebességes került az Edge-be. Aki régimódi, az is hamar megszokja a váltó forgókapcsolóját, amely a bevált kart helyettesíti.

A tervezők okosak voltak, mert elhagyták a hétüléses változatot, így öt főnek ideális a 600/1870 literes csomagtér, a gombnyomással dönthető hátsó ülések, és a tekintélyes lábtér. A műszerfal és a sok vezetési segéd ismerős a Mondeóból. A hatalmas könnyűfém keréktárcsák és a vékony oldalperemű gumik nélkül a rugózás igazán komfortos lehet.              

Ford Edge ST-Line 2.0 TD A8 AWD

  • Hossz/szél./mag.: 4796/1928/1735 mm
  • Motor: 1999 cm3, 242 LE/5500, 373 Nm/3000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s
  • Ár: 16 968 000 Ft (Alapár: 13 830 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Megosztom