Esztétika tanszék

A japán luxusmárka eredeti stílussal és élvonalbeli technikával próbál hódítani a németek által uralt mezőnyben. Vajon megállja a helyét?

Az Infiniti Q60S, a Mercedes C kupé és társainak az ellenfele. Fontos adat, hogy nem a C63 AMG típusjelzésű csúcsautókkal versenyez, hanem az alatta lévő, de még elég sportos két ajtósokkal (C430 AMG). Ez az a kategória, ahol a sofőr nincs közvetlen életveszélyben a hátsó hajtás és a 450-500 lóerő kombinációja miatt. Az Infinitnél “csak” 405 lóerő áll rendelkezésre és a biztonságosabb összkerékhajtás viszi az útra a lovakat. Fontos tudni, hogy a Q60S nem élsportoló, tehát nem a pályanapokon használatos BMW M4, hanem egy nagy túrakocsi, azaz Gran Turismo. Az egyik hiányossága talán az, hogy túl szelíd, ez adódhat a hangból is, amely sport módban sem szomszéd ébresztő.

Ha valaki visszahúzódóbb természetű, az ne vásárolja meg a kupét, mert a pénzéért komoly mennyiségű figyelmet fog kapni. Nézik a szomszédos autókból és gyakorlatilag mindenhonnan, ahol emberek tartózkodnak. Volt rá példa, hogy este kijöttek a távolabb lévő kávéházból és megkérdezték, hogy Lexus vagy Acura, mert bent fogadtak… Ezek a tapasztalatok elmondanak mindent a Q60S külsejéről, az autó melletti másik fontos érv, hogy jóval kevesebb futkorászik belőle, mint a riválisokból. Az extráknál pedig nincs az a fillérezgetés, mint a németeknél és olcsóbban lehet hozzájutni ekkora teljesítményhez. 

A díjnyertes dupla turbós motor 405 lóerejétől első pillantásra lehet félni, de mivel nagy túrakocsi, ez a lóerőszám inkább az autóval járó elegáns erőtöbblet. Ez az a fölény az utakon, amivel a pirosnál le lehet gyorsulni a mellénk állók nagy többségét és ez biztosítja, a tetszőleges tempóról történő erőteljes gyorsítást. A hajtáslánc mutatja, hogy ma mit tud az autótechnika: óvatos közlekedéssel 8-9 literes fogyasztás tartható, amit az ismerősöknek tartott gyorsulás bemutatókkal könnyedén túlszárnyalható. (Erőfeszítés nélkül, élvezetesen hozható a 16-18 liter.) A gyorsulás a gyomorra és a testre is jól hat, ekkor jön elő az autóból a fújtatással megspékelt, vadabb motorhang, ami az élményt megfűszerezi.

Egy tétel található az Infinitiben ami eltér az ideálistól, a két képernyővel működő központi kijelző felső része, aminek a kezelése megszokást igényel és a felbontása bizonyos állásokban (térkép) nem az igazi. Érdekes, hogy ezen a téren általános a japán prémium gyártók lemaradása a németektől. Az utastérben a feltűnő lilás szénszálas betétek dobják fel a jó illatú bőr garnitúrát, pozitívum, hogy a szellőztető rendszer, külön fizikai kapcsolókkal vezérelhető.

A hátsó ülések meglepően nagy ülőlappal és kicsi fejtámlával rendelkeznek, a fejteret korlátozza a meredek hátsó szélvédő, de a lábtér is behatárolja, hogy ki fér be. (Max. 165 cm.)  Nem lehet előre dönteni a hátsó üléseket, így meg kell elégedni a 348 literes csomagtérrel és a hátsó ülésre pakolással.   

Infiniti Q60 S   

    

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4690/1850/1390 mm

Motor: 2997 cm3, 405 LE/6400, 475 Nm/1600-5200

Gyorsulás (0-100 km/h): 5 mp

Ár: 18 350 000 Ft (Alapár: 18 090 000 Ft)

Tesztautó: Gablini Premium Kft.

Megosztom