A Kia illetékesei azt jósolják, hogy a Ceed terepes kivitele lesz a legjobban fogyó változat. Erre nagyok az esélyek.
A koreai márka európai tervező bázisa nem csak annyit csinált, hogy fekete sárvédő szélesítésekkel látta el az autót és megemelte. Az X-Ceed külső karosszéria elemei az első ajtók kivételével eltérnek az ötajtós testvérétől. Ez a munka nagyon látványos külsőt eredményezett, amit alaposan feldobott a kvantumsárga fényezés. A dögös megjelenés belül is garantált: tesztautónk sárga műszerfal-betéteket kapott, az ülésekre pedig sárga díszvarrások kerültek.
A fülkében jól el lehet férni, hátul 185 centi körüli sofőr mögött is elegendő a hely a térdeknek és a lábaknak. A csomagtartó 426 literes, ami korrekt méret és 31 literrel nagyobb, mint az ötajtós Ceedé.
A ma divatos benzines turbómotor 1,4-es kivitele arany középutat jelent lóerőben és fogyasztásban. Ezzel dinamikusabb az autó, mint a háromhengeres belépő motorral, 8 litert elérő városi fogyasztást kárpótolja a 6 liter alá vihető közúti érték.
A hétsebességes dupla tengelykapcsolós automataváltó jól végzi a munkáját, egyedül akkor tűnik lassúnak, mikor nagyon nyomni kell a gázt. A rugózás a terepes jelleg ellenére enyhén feszes, de egész jól kivasalja a hazai úthibákat.
Kia X-Ceed 1,4 T-GDI DCT
- Hossz/szél./mag.: 4560/1823/1492 mm
- Motor: 1353 cm3, 140 LE/ 6000, 242 Nm/1500-3200
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,5 s
- Ár: 9 280 000 Ft (Alapár: 5 999 000 Ft)
- Tesztautó: Kia Motors Hungary