Fiat Grande Panda

A Fiat a 2003-as és 2011-es generációk után most igazán visszanyúl az első, 1980–2003 között gyártott Panda hangulatához. Az új Grande Panda egyszerre idézi meg a retró bájt és kínál modern, praktikus megoldásokat: karakteres, kompakt, négy méternél rövidebb, de akár 2+2 fős családok számára is használható kisautó, amely elérhető áron kínál elektromos vagy mild hibrid hajtást. A Stellantis konszern által diktált kihívások és az elektromos piac növekvő nyomása egyaránt hozzájárulhattak ahhoz, hogy a Fiat végre ilyen hatásosan idézze meg az egykori Panda életérzését.


Az első Panda 4×4 népszerűsége nem luxusautós státuszának, hanem egyszerűségének, strapabíróságának és őszinteségének köszönhető. Alpok menti vidéken élők, földbirtokosok vagy nyaralótulajdonosok választották második vagy harmadik autónak, és sok gazdagabb vásárló is a szerény, de megbízható járművet részesítette előnyben. Mára a Panda retró-kult státuszba került, jól karbantartott példányai keresettek a gyűjtők és klasszikus autórajongók körében.
A szentendrei bemutatón három Panda volt látható: egy barna elektromos alapmodell, egy sárga, kifinomultabb belsővel rendelkező változat, és egy piros, 1982-es, kéthengeres ős-Panda. Az új Grande Panda rendelhető mild hibrid benzinmotorral vagy tisztán elektromos hajtással. Az elektromos változat nemcsak érzelmi, hanem racionális szempontból is vonzó vétel a tízmillió forint alatti villanyautók között.
A Fiat különleges, RED nevű bevezető változata társadalmi szerepvállalásként is értelmezhető, a piros jelvény a pandémiákkal küzdő civil mozgalmakra utal. A „Grande” elnevezés pedig arra utal, hogy a korábbi Panda modell még pár évig gyártásban marad. A név eredete a római Empanda istennőhöz kapcsolódik, aki az utazók védőszentje volt, az autó pedig egyszerűsége és megbízhatósága révén idézi meg ezt a hagyományt.