Folytassa Juke!

A Nissan belépő szintű szabadidő-autójának megérkezett a második generációja. Az új Juke az elődjének a főbb vonásait megtartotta, de már jóval kevésbé megosztó.

A Nissan, a négy méter körüli kisautók és a valamivel fölötte lévő modellek ellenfelének szánja a Juke-ot. Az új változat 85 millimétert hosszabbodott, szélességben pedig 170 mm-es a növekedés. Ez a változás jól észrevehető az utastérben és a csomagtartóban is, amely már 422 literes. A fülkébe beköltözött a Google asszisztens és sok vezetősegéd. Megmaradt a parkoláskor sokat segítő 360 fokos kamera, amely nagyon jól jön a szűk helyekre történő beálláskor.

Az utastér felnőttesebb, a felhasznált anyagok jobb kinézetűek és a tapintásuk is elfogadhatóbb. Az érzelemkeltés és a fiatalokra hatás szintén megmaradt, erre jól példa a váltót körülölelő piros fénykör és az első ajtók piros LED fénycsíkjai. Szuper dögösek a sportosnak látszó, de nagyon kényelmes első ülések, főleg úgy, hogy a jól szóló Bose hifi hangszórói a fejtámlában is helyet kaptak.   

Az Android Auto/Apple CarPlay és a netre előkészített autó ellenére, csak egy USB csatlakozót találni az utastérben. Az utastérben jól el lehet férni, még nagyobb termetűeknek is, de azért szerencsésebb négyszemélyesnek tekinteni az újdonságot. A csapadékos idő kihozta a Juke bosszantó hibáját, ami a nagy felületen bekoszolódó küszöb. Ez azért fura, mert az ajtók alja elviekben teljesen védi a küszöböket a szennyeződésektől.     

A turbós egyliteres motor átlagos menetteljesítményeket biztosít, hasonló a helyzet a dupla tengelykapcsolós váltóval is. A három menetmód között lehet válogatni, a sport módban a legkeményebb a kis szabadidő-autó.   

Nissan Juke Tekna DIC-T 117 DCT

  • Hossz/szél./mag.: 4210/1800/1595 mm
  • Motor: 999 cm3, 117 LE/ 5250, 180 Nm/1750-4000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,4 s
  • Ár: 8 685 000 Ft (Alapár: 5 690 000 Ft)
  • Tesztautó: Grand Automotive Kft.

Megosztom