A DS prémium márka már teljesen elszakadt a Citroëntől és önálló útra lépett. Az új korszak első darabja természetesen szabadidő-autó.
Ha nem ismerős a DS név, nem kell megijedni: a francia márka még az útjának az elején jár. Az idén harminc éves Lexus is csak utóbbi években érte el azt a szintet felénk, hogy az átlagember tudja mi az L betű jelű autó. Itt a név a Citroën legendás modelljétől származik, a mögötte lévő filozófia pedig ügyes. Az alapot az adja, hogy francia kézben található a luxus termékek nagy része. A DS ezt a szaktudást szeretné átvinni az autós területre. A jelek szerint sikerült, mert a minden indulásnál fényjátékkal indító LED-es lámpák és a bura alatt pazarul kinéző hátsó lámpák nagyon ütősek. Apró részletekkel kápráztat a belső is, pl. az óragyártásból átvett gilosálás nevű technikával megmunkált kapcsolókkal. Túlzásokból kevés található, ilyen talán az induláskor előbukkanó óra a műszerfalon.
A belső a hatalmas, jó minőségű bőrfelületekkel, kényelmes ülésekkel, és a hátul is elektromosan állítható háttámlájú ülésekkel kápráztat. A prémium életérzést fokozta, hogy a hifik magasabb régiójában dolgozó Focal szállította az igen jól szóló hangrendszert. A vezető előtti műszerfal személyre szabható és jól áttekinthető, így mindenki megtalálja azt a kinézetet, amelyik illik a hangulatához vagy a stílusához.
DS7 Crossback HDi 180 EAT8 Opera
- Hossz/szél./mag.: 4573/1857/1620 mm
- Motor: 1997 cm3, 182 LE/ 3750, 400 Nm/2000
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s
- Ár: 18 175 000 Ft (Alapár: 8 890 000 Ft)
- Tesztautó: C Automobil Import Kft.