Han Solo nyomában

A legendás amerikai autó GT változatát teszteltük és közben sokan irigykedtek ránk.

Az autó jellemzésére a legegyszerűbb a badass, angol szleng kifejezést használni: „olyan személy, akit emberfeletti önbizalom, képességek, és a tekintéllyel való gyakori szembenállás jellemez.” Ez karakterben Han Solo típusú, önfejű, vagány fickónak érdemes elképzelni. 

Az izomautó 2018-as verziója megkapta a teljes LCD műszerfalat és az ezzel járó számos beállítási lehetőséget. Ezen felül megérkezett a tízsebességes automataváltó, ami azt is hozza, hogy városi tempónál hetedik fokozatban gurulunk, autóúton pedig kétezer körül forog a motor, a váltó pedig tizedikben… Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy közúton 9,9 és 11,7 literes átlagokat teljesítettünk, a városi közlekedés és a sportolás gondoskodik a nagy fogyasztásról. 

Ha sietni kell, akkor a váltó visszavált négyet-ötöt, majd jön a hangorkán és az ülésbe préselődés. Ez olyan élményt ad kívül-belül, amit nehéz elfelejteni. A vadlóval száraz aszfalton gond nélkül lehet helyben megfordulni, gumit füstöltetni és számos szórakoztató dolgot művelni. A szűkös első sportüléseit, a prémiumoktól elmaradó anyagminőséget lehet kritizálni, de ezt felülírja a dögös kinézet, a menetteljesítmények és a 450 lóerős V8-as motor, ezeket ennyiért csak a Fordnál lehet megkapni.  

Ford Mustang Fastback 5,0 A10

  • Hossz/szél./mag.: 4784/1916/1381 mm
  • Motor: 5038 cm3, 450 LE/ 7000, 527 Nm/4650
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 4,3 s
  • Ár: 15 456 000 Ft (Alapár: 14 815 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Megosztom