Az új Civic is jó ok arra, hogy a hazai vásárlók kicsit szétnézzenek, és kipróbáljanak valami mást a német márkák által komolyan befolyásolt piacon. A Honda megmutatta, hogy léteznek izgalmas ajánlatok.
A kissé harsányra tervezett laposabb karosszériáról süt a sportosság, amit az alacsony üléshelyzet és a jó vezethetőség tovább erősít. A kakukktojás az autóban a friss fejlesztésű dízelmotor, aminek a műszaki megoldásai igen élvonalbeliek.
A motor csendes, a téli hidegben, városok között hat literes fogyasztást produkált. Városban a melegítésekkel az étvágya 7,5 literre emelkedett. A tél mellett ludas lehet az eredményben a a kilenc sebességes automataváltó is, amely – néhány konkurensével ellentétben – esetünkben hozzájárult a fogyasztás növekedéséhez. A működése megfelelő, a kapcsolási megoldása viszont átlagon felüli: gombokkal, előválasztó kar nélkül lehet beállítani a kívánt fokozatot. A 680 ezer forintos extra ellen szól a különösen jól kapcsolható kézi váltó is.
A tizedik generációs Civic csomagtartója igen terjedelmes (420L), a raktér aljában elrejtettek még 64 liternyi tároló helyet. A Honda belteres bűvészkedése odáig fajult, hogy elpakolható a felcsévélt kalaptartó… Ilyen okos tároló megoldásokkal is kényelmesebbé teszi a Civic a gazdája életét.
Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT
- Hossz/szél./mag.: 4518/1799/1434 mm
- Motor: 1597 cm3, 120 LE/ 4000, 300 Nm/2000
- Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
- Ár: 7 679 000 Ft (Alapár: 7 029 000 Ft)
Tesztautó: Honda Motor Hungary