Ha esetleg azon gondolkodik az olvasó, hogy miért érdemes szabadidő-autót vásárolnia, akkor felsorolunk néhány érvet.

A teszt szokatlan megközelítésének oka, hogy a Nissan X-Trail jó példa a mindenhol jól teljesítő suvra. Ezek miatt annyira népszerű a kategória. A 4,6 méteres ligába tartozó, tehát a hagyományos üzleti autókkal jól összevethető az X-Trail. Szembetűnő előnye az 565 literes csomagtartó, ami a hátsó ülések ledöntése után – négy liter híján – két köbméteres lesz… Szóval hely hiányról nem lehet szó. A másik mellette szóló érv, hogy 21 centis a szabad-magassága, a terepjárást viszont korlátozzák a nagy keréktárcsák és a közúti használatra tervezett abroncsok. 

Ritkán szükséges a négykerék-hajtás, de ha valakinek minden időjárási körülmények között közlekednie kell, akkor nagy megnyugvást ad. Egyébként forgó kapcsolóval lehet választani az automata mód, az első hajtás és a komolyabb terepállások között.          

Tesztautónkat a nagyobbik dízelmotor hajtotta, amely a legjobban illik a közel 1700 kilós, fokozat nélküli váltóval szerelt autóhoz. A váltót előre programozták, így szinte megszűnt az erre a konstrukciókra jellemző, zavaró, magas fordulaton való járás. Így a működése hasonlóvá vált a hagyományos automatákéhoz. A fogyasztás túlszárnyalta a gyári értékeket, a városban járkálásnak köszönhető a 8,7 körüli átlag.

Nissan X-Trail 2,0 dCi X-Tronic Tekna

  • Hossz/szél./mag.: 4640/1820/1710 mm
  • Motor: 1995 cm3, 177 LE/ 3750, 380 Nm/2000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9,6 s
  • Ár: 11 404 000 Ft (Alapár: 7 235 000 Ft)
  • Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.

Megosztom