Az idén a századik születésnapját ünneplő márka megmutatta, hogy miután visszatértek az eredeti autó tervezési elveikhez, milyen remek járműveket készítenek.
A Citroën egy időben németes stílussal próbált hódítani, de ez nem jött össze. Pár éve visszatértek ahhoz, amihez értenek: a kényelmes és egyedi külsejű autók gyártásához. A Citroën csúcsmodellje fehér holló a szabadidő-autók között, mert a rugózása első rangú. Szomorú leírni, de a C5 AirCross rugózása a hazai utakra teljesen ideális. A kifinomult rugózási rendszer a márka számtalan rali világbajnoki címének az egyik „hozománya”.
A műszaki részletekkel nem untatjuk az olvasót, az eredménye a mérnöki munkának, hogy a futómű jól kirugózza az úthibákat és kellemesen lágy rugózást biztosít. A trükk ott van, hogy a kanyarokban tart és stabil, nincs az amerikai autós hintázás. A különleges rugózás a legnagyobb ütőkártyája az autónak.
Ehhez egyedi formaterv is készült, amely belül is ütős. Az utastér otthonos, kényelmes és egy sereg praktikus dologgal tették a mindennapokban használhatóbbá a belteret. A speciális szivacsrétegnek köszönhetően az ülések rendkívül kényelmesek. A hátul lévő három ülés egymástól függetlenül mozgatható és a háttámlájuk is dönthető. Mögöttük 580 literes, tekintélyes raktér található. A 130 lóerős, 1,5 literes turbódízel jól illik az autó karakteréhez, a teszt átlaga 6,9 liter volt.
- Hossz/szél./mag.: 4500/1969/1689 mm
- Motor: 1499 cm3, 131 LE/ 3750, 300 Nm/1750
- Gyorsulás (0-100 km/h): 10,4 s
- Ár: 10 590 000 Ft (Alapár: 7 090 000 Ft)
- Tesztautó: C Automobil Import Kft.