Kettő az egyben

A két év múlva búcsúzó Focus legérdekesebb és legsokoldalúbb változatát tettük próbára. Ami hozza azt, amit ígér.

Az egyi kettőséget a Focus karosszériája jelenti, azaz a kombi verziót emelték meg elől 30, hátul pedig 34 milliméterrel. Plusz, az autó kapott markáns sárvédő-szélesítéseket.

A másik kettős dolog, hogy nem csak a szabadidő-autósra hangolt Active felszereltségű verziót teszteltük, hanem vele együtt a tavaly felfrissült Focus-t is. A ráncok felvarrása onnan ismerhető fel a legkönnyebben, hogy a Focus jelvénye, a hűtőrácsra költözött.

A technikáról annyit, hogy hétsebességes automataváltó, és egyliteres turbómotor párosa mozgatja a kombit. A munkájukat segíti a 16 lóerőt teljesítő villanymotor, ami már kb. 20 km/órás sebességű guruláskor is leállítja a háromhengerest. A zöld technikának köszönhetően – a lágy-hibridnek hívott motor – villámgyorsan beindul.

A hibrid-technika belépő szintje azt jelenti a gyakorlatban, hogy 5,5-6 literes vegyes fogyasztásokat, különösebb odafigyelés nélkül lehet vele teljesíteni. A menetteljesítmények, az átlagos igényeket tökéletesen kielégítik.  

Változások

Autóipari hírrel vezetjük fel a Focus Active praktikusságát. Ami arról szól, hogy Ford Mondeo méretű modellek, szinte eltűntek a piacról. A helyükre szabadidő-autók érkeztek. Viszont az egy mérettel kisebb típusok, sokat nőttek. Ennek a változásnak köszönhető, hogy a Focus legpraktikusabb kivitele, már 4,7 méter hosszú. Ez remek utazó és praktikus családi autóvá varázsolja a típust, amit sok célra lehet használni.

Praktikusság

A méretek, ezt az állítást könnyen igazolják. A raktér 635 literes, ami a hátsó ülések lehajtása után 1653 literre növekszik. Megfordítható a csomagtartó padlója. A burkolatlan műanyag felület jobban állja a karcolásokat, a poros tárgyak szállítása után pedig könnyű tisztítani. Alatta műanyag tálca található, ami cipők és koszosabb lapos tárgyak szállítására tökéletesen alkalmas. Ez titkos rekeszként is használható. A pótkerék már nincs: helyette defektmentesítő hab található a raktér aljában. Jó tudni, hogy ez nem minden fajta gumidefekt esetén hatásos megoldás.   

A tervezők beépítettek egy eltávolítható hálót, ami hátsó ülés és a tető között helyezkedik el. Ennek köszönhetően a csomagtér roló fölött tárolt holmik, nem zúdulnak fékezéskor a hátul ülök nyakába. A csomagtér roló viszonylag erős anyagból készült, lehet rá pakolni. 

Az autó jól pakolható, a szatyrokat az eltüntethető akasztóra lehet rögzíteni. A hátsó ülések, gombnyomásra eldönthetők a csomagtartóból. A vonóhorog szintén gombnyomásra ugrik elő és húzódik vissza.

A gyakorlatban is teszteltük az említett funkciókat, komoly mennyiségű csomagot nyel el a kombi Focus Active.  

Ehhez még hozzájöttek olyan bevált fordos apróságok, mint az ajtók élét védő, nyitáskor előbukkanó műanyag elemek. Ezek megakadályozzák, hogy az ajtó fényezése sérüljön vagy a másik autónak sérült okozzanak.       

Viszlát Focus!

A magaszatló részletek után jöjjenek a könnycseppek. Ugyanis két év múlva befejeződik a Focus gyártása, a típusnevet, nagy valószínűséggel egy szabadidő-autón láthatjuk majd a jövőben. A típus utódja közben megérkezett, amit Tourneo Connect néven kell keresni. Ez a járgány, hatalmas belterével, a családok kedvence lehet. Ezt a típust is kipróbáltuk.

Ford Focus EcoBoost 1,0 Hybrid Active

  • Hossz/szél./mag.: 4693/1825/1825 mm
  • Motor: 999 cm3, 155 LE és 190 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,6 s
  • Ár: 14 500 000 Ft (Alapár: 9 000 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

Benedek Attila

Megosztom