Példabeszéd arról, hogy miért vásároljon valaki az Opel Astra méretű hagyományos autó helyett szabadidő-autót. Avagy az ötliteres fogyasztás bűvöletében.
A manapság legjobban fejlődő jármű kategória a suv, magyarul a szabadidő-autó. A műfaj jövőjéről annyit, hogy nagy valószínűséggel ez a járműfajta váltja fel a hagyományos személyautókat. Ez nem hatásvadász feltevés, elnézve a limuzinok, egyterűek eltűnését, reális jövőkép.
Ahhoz, hogy valaki nyerő suvot készítsen, egyéniség kell, esetünkben a kicsinyített Grand Cherokee-nek látszó formaterv, ami élőben már nem is annyira kicsi. A piros színű autó fekete tetővel és fekete hűtőrács festéssel lett egyénibbé varázsolva, így még meggyőzőbb.
Az utastérben az a trükk, hogy a műszerfal rövidebb, mint más autókban, és ezért elől elég nagy a tér. Ez jól ellensúlyozta a sötét, napfénytető nélküli belső komorságát. Pár nem várt biztonsági dolog az utastérben: csak a biztonsági öv bekapcsolása után indul el a sebességbe tett autó, elsötítéthető a középső központi kijelző.
A magas üléshelyzet kényelmes beszállást tesz lehetővé, a forgalom jól átlátható az autóból, a 4,4 méteres amerikai tekintélyt parancsoló, de jól vezethető.
A kilencsebességes váltó és a 140 lóerős dízelmotor kombinációja viccessé teszi a dízel ellenes kirohanásokat: városok között 5,2-es átlagot sikerült futni, vegyes fogyasztása pedig 5,6 liter. Az autó 1500 kilós és automataváltós…
Jeep Compass Limited
Hossz/szél./mag.: 4394/1819/1629 mm
Motor: 1956 cm3, 140 LE/ 4000, 350 Nm/1950
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s
Ár: 11 090 000 Ft (Alapár: 8 760 000 Ft)
Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.