Egyre gyakrabban hangzik el az a mondat, hogy a koreai márkák az új japánok, ők azok, akik manapság talán a piac legjobb autóit kínálják. Ennek a megállapításnak szerencsére meglehetősen sok az alapja.
A harmadik generációs Ceed igen jó iparos munka, belül jó minőségű anyagokat használtak, jó a felvonultatott technika, ezeket kellemes, nem megosztó külsőbe csomagoltak. Két dolgot lehet kritikaként felróni a tesztautónak, az egyik a műszerfalon lévő kijelzőnek a kezelése. (Láttunk már egyszerűbb, átláthatóbb menürendszert is.) A másik pedig a motor viszonylagos nyomatékszegénysége alacsonyabb fordulaton, ami a 2000 körüli tartományt jelenti. Ekörül átlagosan nyomva a gázt, késéssel kezd el húzni a motor.
A fogyasztást nagyban befolyásolja a használónak a vérmérséklete, ha valaki sportosan vezet és kihasználja az autóban rejlő tartalékokat, akkor szomjassá tudja tenni az 1,4 literes, 140 lóerős turbómotort. Nálunk 6,5-7 liter körüli városi fogyasztás jött ki, országúton, nyugodt vezetéssel az öt litert is elértük.
A Ceed igazi vonzereje a rendkívül széles motor és felszereltség választékban rejlik, amivel ki tudnak elégíteni szinte minden vevői igényt. A leghuncutabb dolog a típussal, hogy az ötajtós modell legnagyobb konkurense házon belülről érkezik: az ellenfél a 620 literes pakktérrel rendelkező kombi és a csodálatosra rajzolt ProCeed.
- Hossz/szél./mag.: 4310/1800/1447 mm
- Motor: 1353 cm3, 140 LE/ 6000, 242 Nm/1500-3200
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,3 s
- Ár: 6 785 000 Ft (Alapár: 5 399 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary