A nagy szabadidőautó-őrületben ha valaki kisautót keres, akkor feltétlenül nézzen szét a Peugeot-nál!
Az idei Év autójánál jól elegyítették a kis tömeget (1155kg), a stílust és a pazar rugózást. Vicces, hogy az ugyanerre a padlólemezre épülő 2008-at, rugózás terén felülmúlta a tesztautónk… Fontos tudnivaló, hogy a jó hangolás, nem jött volna létre a vastagabb oldalfalú gumiabroncsok nélkül.
Belül az i-Cockpit legfrissebb példánya teljesített szolgálatot. Ez nagyon jól néz ki, megvadítva a szénszálas műanyagnak kinéző, átlagos műanyagból készült betéttel. A zongorabillentyű stílusú táblagép kapcsolók itt is jól működtek, de a hűtés-fűtés menüből történő állítása körülményes. Ennyi fáradtságot viszont megér, mert nagyon jól néz ki. A műszerfalon a láthatóságot jól javítja az egyszerűen megoldott 3D-s kijelző.
Jó választás az 1,2 literes motor 100 lóerős változata, aminek elfogadható a hangja. A három hengeres az autót jól megmozgatta, a teljesítménye az arany közutat képviseli a 75 és a 130 lóerős változatok között. A fogyasztása városban, a forgalom ritmusát tartva 6,5-7 liter körül alakul, ez az érték – a települések között – akár 2 literrel is lentebb vihető.
Az autó jól irányítható, dinamikus, könnyű vele parkolni, a hazai utakon pedig elsőrangú a rugózása. A 208-as méreteinek a hátránya, hogy a magas vezető mögött, a térdeknek hátul alig marad hely. Az autó csomagtere 311 literes.
Benedek Attila
Peugeot 208 1,2 PureTech Allure
- Hossz/szél./mag.: 4055/1755/1430 mm
- Motor: 1199 cm3, 100 LE/ 5500, 205 Nm/1750
- Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
- Ár: 5 825 000 Ft (Alapár: 4 210 000 Ft)
- Tesztautó: P Automobil Import Kft.