Paramentesítés

A Kia tölthető hibridje leveszi a feszültséget a lemerüléstől félő villanyautósról, mert közel 60 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít.

Az elektromos autók korszakváltása az orrunk előtt zajlik. Mostanság jelennek meg olyan 10 millió Ft körüli modellek, amelyek már valóban el tudnak menni egy töltéssel 250-280 kilométert. Aki biztosra akar menni, annak a megoldást a Niro tölthető hibrid változata jelenti. Így a koreaiak – a hibrid Niróval és az e-Niróval együtt – három különböző zöld modellt is kínálnak, ugyanazzal a karosszériával. Ingázásra teljesen ideális a tölthető hibrid, mert az otthoni töltéssel nullázni lehet a benzinfogyasztást, miközben a hosszabb utakon is ütőképes az autó. Ezért a Niro legnagyobb előnye, hogy teljes értékű zöld autó.

A vezetése kicsit más, mint a hagyományos modelleké, mert a „vitorlázással”, és a visszatöltés állíthatóságával lehet és kell is játszani. A koreai mérnökök hatsebességes dupla tengelykapcsolós váltót alkalmaztak. Ennek előnye, hogy nincs a magasabb fordulaton és autópálya tempónál előjövő üvöltő motorhang, miközben az autó nem halad (Lásd Toyota hibridek).

A hajtásrendszert igen jól összehangolták, a váltás a hagyományos motorról az elektromosra csak a hangból észlelhető. Erősebb gyorsításkor jól összedolgoznak, lejtmenetben, gáz elvételkor pedig azonnal kikapcsol az 1,6-os motor.

Benedek Attila

Kia Niro Plug-in hibrid

  • Hossz/szél./mag.: 4355/1805/1575 mm
  • Motor: 1591 cm3+villanymotor: 141 LE, 265 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,8 s
  • Ár: 10 499 000 Ft (Alapár: 9 849 000 Ft)
  • Tesztautó: Kia Motors Hungary

Megosztom