A Ford megmutatta, hogy miként lehet valódi élményautóvá varázsolni a Fiestát.
Az ST-vel való eltöltött kellemes napokban jött rá a szerző, hogy miért vezették be a Fordnál az ST Line csomagot, amivel sportossá lehet varázsolni bármelyik modellt. Azért, mert az ST teljesen más világot képvisel és ez sokaknak nem jön be. Az ST nyersebb, jóval versenyautósabb hangulatú és érezhetően más a vezetése, mint a 140 lovas “hagyományos”, esetleg sportos ruhába öltöztetett modelleknek. A 200 lóerős motornak köszönhetően megy is rendesen és nagyon élvezetes vezetni. Ez a stílus ideig-óráig tetszhet a próbálónak, de a hosszútávú együttéléshez olyan gazda kell, aki ezt éli és szereti.
A szilárd karosszéria, a kipufogó hang, a korlátozott zárású differenciálmű (ritkaság), a rajtprogram, a kormány rendkívül közvetlensége és a rugózás kiváló elegyet képez.
Az ST-nél bevetették az 1,5 literes, háromhengeres motort, aki „fázik” és látatlanban károg a hengerszámtól, az nem ment az autóval vagy nem hallotta élőben. A motoron alig hallatszik a három hengeresekre jellemző hang, az új turbófeltöltő és a kipufogórendszer pedig csodákra képes. A három vezetési mód közül a Sport +-ban jönnek elő az igazán sportos, visszadurrogós hangok.
Ford Fiesta ST
- Hossz/szél./mag.: 4400/1734/1483 mm
- Motor: 1495 cm3, 200 LE/ 6000, 290 Nm/1600-4000
- Gyorsulás (0-100 km/h): 6.5 s
- Ár: 8 110 000 Ft (Alapár: 7 155 000 Ft)
- Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.