A franciák kitettek magukért, mert az új 2008-as az elődjéhez képest ugrott egy méretosztályt. Az autó legfőbb erőssége a stílusa és a kényelme.
Minden maradt a régiben, de a gyakorlatban minden változott, ez a tökéletes jellemzése az aktuális Peugeot 2008-nak. Az újdonság is az aktuális 208-as padlólemezét használja, az eltérést a kifutó modelltől a nagyobb méretek mellett, a karakteresebb formaterv jelenti. A legfőbb trükköt az autó oldalán lévő lemezekbe préselt két háromszögszerű domborulat rejti. Ez a megoldás rengeteg eredetiséget visz a külsőbe, a lényeg: kevés konkurens ilyen erős karakter. Ami plusz pont, hogy ez a dögös kinézet, és stílusosság belül is folytatódik.
Az utastér méreteiről sokat elmond, hogy a csomagtartó 434 literes, amihez hozzájön az utastérben elhelyezett 30 liternyi tárolóhely. A fülke kényelmes utazást biztosít 4-5 főnek.
Az Allure felszereltségű tesztautó az átlagos igényeket elégít ki. A legfőbb extra a 2008-ban a 8 sebességes automataváltó, amely gyorsan kapcsol és jól működik. A 130 lóerős három hengeres elegendő dinamikát biztosít a francia suvnak, aminek 7,8 literes volt a városi, hidegindításos, rövid távos fogyasztása. Ez könnyen lentebb vihető városok közötti közlekedéssel. Az autó rugózása a magasabb építés miatt feszes, meglepő, de nem olyan kényelmes, mint a 208-as.
Benedek Attila
Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech 130 EAT8
- Hossz/szél./mag.: 4300/1770/1550 mm
- Motor: 1199 cm3, 130 LE/ 5500, 230 Nm/1750
- Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 s
- Ár: 7 740 000 Ft (Alapár: 5 590 000 Ft)
- Tesztautó: P Automobil Import Kft.