Az őszi szám jól áll Év autója díjjal jutalmazott autókból, mert kettő is szerepel benne. A Peugeot tavaly nyerte a címet, a győzelme már akkor mutatta, hogy a jelen és a jövő a szabadidő-autóké.
Annak tudható be az első hely, hogy a tervezők vették a műfaj alappilléreit, majd hozzárakták azokat az elemeket, amiben jók. Így található 1,6 literes turbódízel a motorházban, amivel el lehet járni 4,5-5 literrel. A 120 lóerős teljesítményt felesleges kevesellni: passzol az autó könnyűségéhez (1300 kg).
A műszaki részletek után izgalmasabb az egyénire rajzolt külső, de ennél is lenyűgözőbb az utastér. A tervezők gyakorlatilag űrhajóbelsőt rajzoltak. Az i-Cockpit fő eleme a versenyautókból átvett – alul-fölül lapított – kicsi kormány, a másik a dögös fém kapcsolókkal vezérelhető központi kijelző. Ez szerencsére a látványossága mellett jól is jól működik. Az utastérnél fontos megemlíteni az első utasok között lévő tárolót, amely hűthető és két 1,5 literes palackot is elnyel. A kézi kapcsolású váltó is dicséret érdemel, mert remekül működik.
Az első ülések rendkívül kényelmesek, hátul a rövid ülőlap a problémás, a kényelmes rugózást „elengedték” a tervezők, ezért mínusz pont jár.
Peugeot 3008 GT Line 1.6 BlueHDi 120
Hossz/szél./mag.: 4447/1841/1615 mm
Motor: 1560 cm3, 120 LE/ 3500, 300 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,2 s
Ár: 8 874 000 Ft (Alapár: 5 899 000 Ft)
Tesztautó: P Automobil Import Kft.