Tovább finomítás

A koreaiak óriás terepjárója felfrissült, ami azonnal látszik az autó orrán. A piac legjobb ár/érték/tér aránnyal rendelkező járműve belül is átalakult.

Tavaly tettük próbára a Rextont, amely a tekintélyes méreteivel, a szép belsejével és a jó felszereltségével a szívünkbe lopta magát. Az idén frissült modellt legkönnyebb az amerikai szabadidőautókra jellemző hatalmas hűtőrácsról felismerni. A LED-es lámpák is újak. Az utastérben a váltó körüli terület alakult át leginkább. Az automata választókarja már csak előre-hátra mozog, a körülötte lévő burkolat is elegánsabb lett. Ezúttal kávészínű bőr burkolatot kaptak az ülések, amelyek hátul, két fokozatban is fűthetők. A kormány alját pedig egyenesre rajzolták.

A váltó az új verzióban már nyolcsebességes, az elődjénél fürgébben kapcsol. A stop-start rendszer sem villámgyors: ha városban nagyon sietünk, akkor érdemes kikapcsolni és sport menetállásba tenni az autót. A motor az áthelyezett turbónak és más változtatásoknak köszönhetően 21 lóerőt erősödött. A hangját alig hallani, a fogyasztása baráti, mert városok közötti utakon elvan 6,7 literrel is… A tesztátlagunk – a sok közutas résznek köszönhetően – 9 liter körül alakult.  A motor tisztaságának az ára, hogy a pótkerék eltűnt a Rextonból, aminek az árcéduláján a hétüléses családi kedvezménnyel lehet komolyat faragni. Az autó méreteiről sokat elmond, hogy ötüléses kivitelben 872 literes a raktér… Szóval helyhiányra és a vontatási kapacitásra nem lehet panasz.

Ssang Yong Rexton G4 2,2 e-XDI

  • Hossz/szél./mag.: 4850/1960/1825 mm
  • Motor: 2157 cm3, 202 LE/3800, 441 Nm/1600-2600
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,7 s
  • Ár: 17 170 000 Ft (Alapár: 10 999 000 Ft)
  • Tesztautó: WAE Kft.
Megosztom