A Nissan X-Trail-nek nemsokára érkezik az utódja, ezért a mostanság jó áron kínált modellt vettük górcső alá. Hatalmas hely, profi négykerék-hajtás és kényelem jellemzi a japán szabadidő-autót.
Ha a méretekről esetleg nem mondana sokat a közel 4,7 méteres hosszúság, ott az 565 literes csomagtartó, ami csak a két első ülést használva közel 2000 literesre növelhető… A cím nem a véletlen műve, mert jól mutatja, hogy az X-Trail tervezésénél anno milyen elveket követtek. Az egyik legfőbb, hogy jó terepjáró legyen, a kategória egyik legjobbja. Ezt mutatja a váltó mögötti forgó kapcsoló, ahol az automata mód mellett ott az első hajtás, és a komolyabb terepre alkalmas állás is. Ezt a terepes elkötelezettséget, manapság már elvétve látni.
A változó idők és a fekete propaganda ellenére a dízelmotort felesleges temetni. Az oka nagyon egyszerű: a testes X-Trail, automata váltóval 5,6 litert is fogyasztott városok között. Városban sem „evett” jóval többet. Ez mutatja, hogy szuperkényelmes utazóautóként is lehet benne gondolkodni. Autópálya tempónál felerősödik a szélzaj a testes külső tükrök miatt, a motorhang pedig 3000 körül/fölött kezd ércesebbé válni. A gesztenyebarna bőrkárpit, a kényelem és az óriási hátsó lábtér pedig bőven kárpótol ezekért.
Nissan X-Trail T32 170 dCi 4x4i X-Tronic
- Hossz/szél./mag.: 4640/1820/1710 mm
- Motor: 1749 cm3, 150 LE/ 3500, 340 Nm/1780-2750
- Gyorsulás (0-100 km/h): 12,7 s
- Ár: 12 505 000 Ft (Alapár: 12 000 000 Ft)
- Tesztautó: Grand Automotive Central Europe Kft.