Történelmi időket élünk, ha esetleg nem tudná, az autóipar történetének legnagyobb változása előtt áll. A sok újdonság főbb irányai: az önvezetés és az elektromos autók.
A magyar rögvalóságból nézve utópisztikusnak tűnik a közelgő elektromos autó forradalomról beszélni. Az iparág ráfordult az új irányra, a Leafnek egyre több a konkurense, ezért a teszt inkább kedvcsináló.
Nem csak magánszemélyeknek, hanem cégeknek is érdemes Leafre váltani, mert az ingyenes parkolás, a még futó ingyenes töltés, az állami támogatás mellett ott az eltűnő cégautó adó és más előnyök. A kis fogyasztás mellett, az autó karbantartása is jóval olcsóbb és ott a fülke mérhetetlen csendje.
A Leaf második generációja a mindennapokban jól használható, 200-230 km-es, tényleges hatótávval rendelkezik. Egyetlen negatívuma a központi kijelző, ami pár éve még rendben lett volna, de ma néhány olcsóbb autót is jobb rendszerrel szerelnek.
Az autózás közben közben tanul a vezető, pl. hogy miként spóroljon a fűtéssel, mert a bekapcsolása rögtön 6-8 kilométerrel rövidíti a hatótávot. Ha valaki vidékre merészkedik, akkor a töltésről is gondoskodnia kell, olyan helyzetben is, ha foglalt a kiszemelt töltőhely… Ez csempész izgalmat a hosszabb utazásokba. Ezért a Leaf inkább városi közlekedéshez, rövidebb távú ingázáshoz ajánlott, ezekre pedig nagyon.
Nissan Leaf
- Hossz/szél./mag.: 4490/1788/1540 mm
- Motor: villanymotor, 150 LE/, 320 Nm
- Gyorsulás (0-100 km/h): 7,9 s
- Ár: 10 315 000 Ft (Alapár: 9 900 000 Ft)
- Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.
Benedek Attila