Az idén teljesen megújult Corolla két változatát tettük próbára, a belépő szintű motorral szerelt kombit és a 180 lóerős sporthibridet. A cím nem véletlen.
Toyota 2019-ben hét új típust dobott piacra, köztük a teljesen megújult Corollát. A modellcsaládon belül találhatók eltérések: a két autó hossza között 28 cm a különbség – a kombi javára -, de ennél lényegesebb, hogy a hátsó lábteret nagyban befolyásoló tengelytávolságban is 6 centi az előnye. A nagyobb méretek miatt a hátsó ülésen a térdeknek több hely jut.
Műszaki érdeklődésűek értékelni fogják, hogy a belépő szintű turbómotor négyhengeres, és a kézzel kapcsolható váltó pedig meglepően pontosan kapcsolható. A karosszéria rendkívül szilárd és még az alapmodell vezetésébe is bele lehet látni a sportosságot. Ez az erőmű azoknak javasolt, akinek csak közlekedni kell az autó, és a dinamika terén nincsenek nagy igényeik. Az alacsonyság és a sportosabb külső ellentételezi a megpakolt autónál jelentkező erőhiányt.
A japánoknak úgy látszik, előbb-utóbb átmegy az európai vásárlók panaszkodása. Ennek tulajdonítható, hogy megérkezett a kétliteres motorral szerelt hibridtechnika, aminek az összteljesítménye 180 lóerő. A villanymotor 202 Nm-t produkál, amihez csatlakozik a benzinmotor 190 Nm-es értéke. Így az erővel és a gyorsítással nincs gond. A sporthibriddel érkezett az előre leprogramozott sebességeket tartalmazó e-CVT váltó. Ennek legfőbb pozitívuma, hogy megoldották vele az erősebb gyorsításkor felpörgő motor problémáját. Szerencsére az autó éhezni sem felejtett el: a hideg ellenére 5,5 liter körüli fogyasztást is mértünk. A változást jelzi, hogy fordulatszámmérő került a műszerfalra, így jól látható, hogy autópálya tempónál kétezer körül pörög a motor, akár egy dízelnél.
Az új Corollák formaterve nagyságrendekkel izgalmasabb az elődöknél, ez az utastérre is vonatkozik, de az Alfákra jellemző szenvedélyt ne keressünk benne. Az ötajtós karosszéria az eltérő színű tetővel már sport modellnek tűnik, amihez úgy látszik, a rugózást is hangolták. A kombi rugózása a mindennapokban élhetőbb és jobb a hazai utakra. Az ötajtós másik hátránya, hogy a csomagtartója 330 literes, a kombinál ez az érték 520, szerencsére ez a változat is rendelhető az erős hibrid rendszerrel.
Toyota Corolla 2,0 Hybrid Selection
- Hossz/szél./mag.: 4370/1790/1435 mm
- Motor: 1987 cm3, + villanymotor, összteljesítmény: 180 LE/6000
- Gyorsulás (0-100 km/h): 7,9 s
- Ár: 9 780 000 Ft (Alapár: 8 210 000 Ft)
- Tesztautó: Toyota Motor Hungary