Fogadd el önmagad!
Művészi és kereskedelmi érzékének köszönheti, hogy olyan divatmárkát hozott létre, amelyik minden korosztályhoz utat talál. Az AMNESIA alapító-tulajdonosa maga is színes, dinamikus személyiség.
Az AMNESIA divatcég az elmúlt tíz évben sikeres vállalkozássá fejlődött. Üzletasszonyként, a cég alapító – tulajdonosaként és divatszakemberként mi a jelszava?
A nagybetűs NŐ, akiért élni-halni érdemes, minden idők legfontosabb mozgatórugója. Gyerekként, kamaszként, érettként, középkorúként és idősként egyaránt. Feleség, szerető, anya, barát, társ, nincs olyan szerep, amelynek ma egy nőnek ne kellene megfelelnie. Szinte kaméleonként kell változnia – fontos, hogy olyan ruhadarabokat viseljen, amelyek megkönnyítik mindennapi életét, kiemelik és erősítik személyiségét. A legfontosabb inspirációs forrás, amely az AMNESIA darabok mögött áll tehát az a nagybetűs NŐ és az ő mindennapi élete.
Az utóbbi időben egyre nyitottabb az AMNESIA a kevésbé fiatal, a középkorosztály felé. Hogyan határozná meg a cég jelenlegi irányvonalait?
Nem mondanám, hogy a középkorú nőkre fókuszálunk, dinasztia-szinten gondolkodunk: fontos, hogy a fiatalokat elégítsük ki elsősorban. Mivel ők követik leginkább a legfrissebb divatot, ezért rájuk épül minden, őket figyeljük, és alakítjuk öltözködésüket egyéniségüknek megfelelően. Ugyanakkor felnőtt már egy AMNESIA-generáció, akik továbbra is szeretik és hordják a ruháinkat, ők is fontosak nekünk. Az AMNESIA-nő kortalan, szinte minden korosztály megtalálja nálunk a kedvenceit: sportos, nőies, hétköznapi darabokat készítünk. Friss, üde, rugalmas, könnyed, vidám, magabiztos stílus jellemzi a ruháinkat. A divat, mint a NŐ, örök, csak átalakul, és ezt mi rugalmasan kezeljük. Ez kemény, kihívásokkal teli munka, tartalom van mögötte, mint minden hiteles márka mögött. Célunk, hogy a ruháinkat viselve örök fiatal maradjon minden korosztály, hiszen csak a testünk változik, lélekben ugyanaz a fiatal frissesség, könnyed ritmus jellemez mindenkit, és mint tudjuk, fejben dől el minden. Mindig egy újabb cél, kihívás visz előre minket, nemtől függetlenül, de nekünk, nőknek, több jutott ebből. Az elmét gazdag tartalommal töltjük meg, és a lelkünk állapotának, hangulatunknak megfelelő ruhadarabokat választjuk nap mint nap. Ezek az érzések motiválnak, mindig mást, újat, frisset alkotunk, és ez körbeér, évek múltán ugyanoda jutunk, csak másképpen tervezzük, formázzuk, színezzük a kollekciókat. Ez a körforgás visz előre, ez vezérel minden egyes nap.
Egyik fő célkitűzése volt a fiatal magyar divattervezők támogatása. Mit tart ezen a téren a legfontosabb eredménynek?
Vannak olyan fiatalok, akik ugyanolyanok, mint én voltam, és talán nincs lehetőségük arra, hogy teret kapjanak álmuk megvalósításához. Ez fontos minden fiatal életében, amikor még csak tapogatózik – ahhoz is segítségre van szüksége, hogy felismerje, az álma nem megvalósítható. Persze, ha figyelemmel kísérjük a gyerekeket pici koruktól kezdve, játékaik során kiderül, mi iránt érdeklődnek – de a hátrányos helyzetűeket sokszor nem figyeli senki. Mindenki képes megvalósítani az elképzeléseit, ha kellő segítséget kap induláskor. Elég egy szikra, egy betekintés, egy gesztus, hogy ráérezzen az ízére, és máris beindul a parázsló tűz, a fantázia, és már nem is olyan nehéz küzdeni, dolgozni, tanulni az álmok megvalósításáért. Talán ez hiányzott az én fiatalkori álmaim esetében is, az első lépés támogatása. Pont annyi pénzem van, amennyit megérdemlek a kitartó, fárasztó munkámért, és lehetőségem van kicsit adni is magamból. Úgy érezem, szeretnék segíteni azoknak a fiataloknak, akik hátrányos helyzetben vannak – már fiatalon tudtam, hogy ha egyszer megtehetem, támogatni fogom a gyerekeket. Mindenben, amit ma teszek a gyerekekért, az motivál, arra gondolok, hogyan tehettem volna gazdagabbá akkori énemet, a gyerekkoromat. Sok fiatal, tehetséges tervezővel dolgoztunk, dolgozunk a mai napig, legfontosabb eredményünk, hogy ezek a fiatalok az itt megszerzett tudással elképesztő sikereket érnek el. Boldog vagyok, hogy hozzájárulhatunk a szakmai fejlődésükhöz, az álmaik megvalósításához. A legtöbb, amit tehetek, az a szakmai tudásom továbbadása, a munkám eredményének megosztása az új generációval.
A jótékonyság egyre nagyobb teret kap az AMNESIA életében. Milyen területekre terjed ki a cég ezen tevékenysége?
Nem jótékonyságnak nevezzük mi ezt, inkább felelősségvállalásnak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egy nemes ügyért dolgozó nemzetközi szervezet, a Nurture The World az AMNESIA mellett döntött, amikor partnert keresett Magyarországon. Sikereink arra inspirálnak bennünket, hogy felelős működésünket kiterjesszük a társadalomra, amelyben működünk. Ez az együttműködés, amelynek keretében tavaly egy Carlos Miele által tervezett pólót értékesítünk az AMNESIA üzleteiben és viszonteladóinál, egy hosszú távú elköteleződés kezdete volt számunkra. Idén szintén velük együttműködve egy táskát értékesítünk majd, azonban ezúttal a bevétel egy részét egy magyar szervezet, a Gyermekétkeztetési Alapítvány támogatására fordítják. Hosszú távú terveink között szerepelt helyi ügyeket felkarolni, sikerünkből visszaadni a helyi közösségnek, amelynek ezt a sikert köszönhetjük. Ehhez a tökéletes partnert a Csányi Alapítványban találtuk meg, őket én is közel érzem magamhoz, mert a bekerülő gyerekek sorsát egészen egyetemista korukig figyelemmel kísérik, segítik kibontakozásukat. Tartozhatnak valahová, és ennél nincs fontosabb számomra. Az Alapítvány által kiválasztott gyerekeknek gyakorlati lehetőséget kínálunk a cégnél, így támogatva őket a pályaválasztásban – nálunk megtapasztalhatják az egyes vállalati területek működését, gyakorlati tapasztalatot szerezve az áhított szakmáról. Ha egy csipetnyit a segítségükre lehetünk az álmaik elérésben, már megérte.
Mit jelent az ön számára a karácsony, milyen ünnepi szokásokat, hagyományokat ápol családi körben?
A karácsony számomra is a meghitt családi hangulat, a durmoló kandalló, ami puha, biztonságos meleget áraszt, a fénylő csillagszórók kellemes, pikáns, fojtó illata, az ünnepi teríték, a finom illatok időszaka. A főzés sem fárasztó, akár egész nap: mindenki szája íze szerint főzök, boldoggá tesz, ha mindenkinek ízlik az étel. Együtt a család, aminél nincs fontosabb.
Milyen tervei, célkitűzései vannak a 2016-os esztendőre vonatkozóan?
Haladni a korral, a divattal, és mindig a legjobbat alkotni az AMNESIA tehetséges és lelkes, szakmai alázattal dolgozó tervezőcsapatával, mérnökeivel, és nem utolsó sorban lányommal, Ágival, és párjával, akik a cég marketing- és kereskedelmi tevékenységét segítik, illetve saját párommal.. Az AMNESIA legfontosabb üzenete az újévre: fogadd el önmagad! Szeretnénk minden korosztálynak, minden típusnak alkotni, és a lehető legszínesebb és legváltozatosabb kollekciókat létrehozni, amelyekben mindenki megtalálja a kedvencét, azokat a darabokat, amelyek nem elnyomják, hanem kiemelik egyéniségét, és támogatják, segítik a mindennapi életben.
Szentgyörgyi Rita