A szépség szerelmese

Az Amnesia kollekció kialakításánál milyen stílusirányzatokat tartott követendő mércének?
Természetesen mindig a legutolsó nemzetközi trendet. Ez mindig változik. Az idő előrehaladtával magam is másként gondolkodom a divatról. Fiatalabb koromban szerettem a színesebb darabokat. Ma már a letisztult formákat és színeket kedvelem inkább. Egy mondás szerint, ami nem terjed el, az nem divat. Célom, hogy a magyar nők mindegyikéhez eljusson a legutolsó trend szerinti divat.

Milyen áttörést hozott az Amnesia népszerűségében a kereskedelmi televíziós valóság show, amelyben Amnesia pólóban jelentek meg a lányok?
Azt gondolom, hogy alapvetően a személyiségem határozza meg a márkát. Az üzletek kirakatai mindig odavonzották a fotósokat, a celebeket. A lányom ötlete volt, hogy a műsor énekesnője Amnesia pólót viseljen. Maga a névválasztás hozott áttörést, amin megbotránkoznak, meghökkennek, kizökkenti az embereket a hétköznapokból. Ha megállnak az üzlet előtt, vagy azt mondják, de ronda, vagy azt, hogy gyönyörű. A divatban nincs középút. A valóságshow abban segített, hogy elterjesztette a nevünket.

Az ismertség ma már nem kérdéses…
Vezető magyar ruházati márkaként a legtöbb helyen elérhető az Amnesia, szinte minden városban van márkaboltunk, illetve minden megyében kereskedők útján forgalmazzák az Amnesia márkát, emellett külföldi partnereink is vannak a környező országokban. Büszkeségünk a West Endben található Referencia üzletünk. A további terjeszkedést azonban nem tartom reálisnak. A piacbővítést alaposan meg kell fontolni, kockázatos túllépni a határokat a szükséges mennyiség legyártása miatt. Pronto moda cég vagyunk, ami azt jelenti, hogy hetente új kollekcióval jövünk ki. Ebből ötven százalék előre legyártott nehézáru – farmerek, kabátok, pulóverek –, a többi hétről hétre varrodákban készül.

Tapasztalt-e maga körül szakmai irigységet?
Kereskedőként szinte mindenkit ismertem már a szakmában. Sok irigyem van, de nem foglalkozom ezzel. Én magam nem szoktam irigykedni másokra, inkább megtanulom tőlük, amit jól csinálnak. Elismerem a konkurenciát, tisztelem a másikban, hogy megdolgozott valamiért. Talán azért vagyok más, mint a többiek, mert sokszor nem a pénz visz előre, hanem az a szándék, hogy miként legyek más. És ez az üzletpolitikámban is megnyilvánul.

Míg a vásárlókkal a személyes kontaktus megteremtésére törekszik, addig a munkatársai, az alkalmazottai szigorúnak ismerik.
Üzleti téren kemény vagyok, ezt szerintem mindenki tudja rólam, illetve mindenki azzá válik. Az élet apró lépcsőfokai nélkül, amelyekkel mindenki megküzd, nem tudtam volna eljutni oda, ahová eljutottam. De mindezt egyensúlyban tartva, nagy szívem van. Húsz éve van egy üzletvezetőm, aki pontosan tudja, ha felemelem a hangom, annak oka van. Határozott vagyok a munkatársaimmal, partnereimmel, ahogy ezt egy jól működő kereskedelmi vállalkozás működtetése megköveteli. Emellett nagyon fontosak számomra a szakembereim, szeretteim, akár még egy versenytárs tanácsa is, ha valaki ügyes, és van egy jó ötlete, elgondolkodom rajta.

Mennyire fontos az üzletmenet szempontjából az aktuális trendek követése?
Divatban ez a legfontosabb! Mindig aktuálisnak, frissnek, stílusosnak, elsőnek lenni. A magyar divatélet, igaz, eltér ettől, a világon egyedülálló, sajátos trendkövetés van jelen. Magyarországon üzleti szempontból – ami nem elhanyagolható – abból lehet pénzt csinálni, amit igényel a piac. Nem tudnánk megélni, ha csak azt gyártatnánk, amit a nemzetközi trend diktál, s amit sajnos oly sok magyar márka követ átfordítás nélkül. Tömegével veszik például a basic pólókat. Mi is gyártottuk őket picit extrább formában, a hagyományostól eltérően. Immár három vonalat gyártunk, a kissé sportosat, a hétköznapit és egy exkluzív elegánsat, ami az EVA PROKAI márkát is magában foglalja. Ez lett az AMNESIA GOLD.

Milyen igény hívta létre az EVA PROKAI vonalat?
Egy jubileumi korszakváltás és a vásárlói piaci igény. A nőiesség. Az Amnesia mondanivalója az, hogy a nő szeret exkluzív és minőségi ruhadarabokat viselni, kicsit más, csinosabb, feltűnőbb lenni. A visszafogottan elegáns irányra törekszünk, ami a legtöbb típusú magyar nőnek jól áll. Az új Amnesia márkaosztással a közép és a drágább kategóriát egyaránt megcélozzuk.

Ezzel szemben az indulásnál kifejezetten a fiatal korosztály volt a célcsoport.
Valóban, kezdetben a tizennyolc-húsz éveseket öltöztettük, most inkább a harmincasokat. Azt tapasztalom ugyanakkor, hogy a nagyon fiatalok, a tizenhárom évesek is elkezdték viselni az Amnesia ruhákat. Az egyik barátom gyereke az amerikai iskolában tanul, és az osztály nagy része Amnesia márkát visel. Mindez a tévéreklámoknak is köszönhető.

Szépségkirálynők, modellek, hírességek is a vevőkörükhöz tartoznak. Min múlott, hogy nem mentek el a komolyabb médiajelenlét irányába?
Egy ismert mondással élve, nehéz egy fenékkel több lovat megülni. Nagyon nehéz betörni, ha valaki nem divattervező. Sok tervező dolgozott a kezem alatt, akikből ma már többen híressé váltak. Említhetném a USE egyik tulajdonosát, Godena Juhász Attilát, aki pályakezdőként jelentkezett nálam, miután elvégezte az Iparművészetit, Forgó Diána Napsugárt vagy Czakó Kingát, akik megtanulhatták itt egy kereskedelmi márka működésének alapjait. Önálló divattervezőként soha nem jutottam volna el idáig, mert a szerencsén túl kell hozzá egy jó szponzor is. Ami a jövőt illeti, szeretnék fiatalokkal foglalkozni az Amnesia keretein belül, hogy lehetőséget kapjanak egy-egy kollekció megjelenítésére.

Tévésorozatok, kereskedelmi csatornák részéről érkeznek megkeresések?
Filmekhez éppúgy adtunk ruhákat, mint ahogy tíz éve folyamatos partneri kapcsolatban állunk az RTL Klubbal és a TV 2-vel. Hetente viszik el a ruháinkat a TV 2 különböző műsoraiba.

Mit hozhatnak az elkövetkező évek a cég számára?
Még mindig sok energiát látok benne. 

Szentgyörgyi Rita

Megosztom