A világ top 10-ében
Magazinunk visszatérő vendége Szekeres Csaba, a biztosítási tanácsadás szakembere, az élethosszig tartó partnerség szószólója, a rendszeres és példamutató kapcsolattartás mestere. Aki alig 33 esztendősen jutott el a szakmai csúcselismerésig: beválasztották a világ tíz legjobb biztosítási tanácsadója közé! Hatalmas siker…
– Szívből gratulálunk! Ezúttal – kivételesen – szakmai téma helyett annak megválaszolására kérjük: hogyan lesz valakiből, nem sokkal túl a harmadik ikszen, nemzetközileg is méltányolt top 10-es biztosítási szakember?
– A mi szakmánk is olyan, hogy időnként megnézik, ki mit tesz le az asztalra, s a kimagasló teljesítményt elismerik. Ez történt most az én esetemben is.
– Mit értékeltek az ön munkájában, amivel a világ legjobbjai közé emelkedhetett? Például azt nézték, hogy ügyfelei szeretik, ragaszkodnak önhöz, hosszú távon tervezik az együttműködést, hogy nem pusztán a régóta szerződéses viszonyban álló családok megtartásában, hanem újabb ügyfelek megszerzésében is jeleskedik?
– Ezeket nyilván mind figyelembe vették.
– A Generali Biztosító ötven országban van jelen, vagyis hatalmas kínálatból választhattak az ítészek, a jónál is jobbak tömegei reménykedhettek a szakmai elismerésben…
– A világ egyik legnagyobb biztosítótársaságáról van szó, amely szerte földön több mint 150 ezer biztosítási tanácsadót foglalkoztat. Ezért is nagy szó, és mi tagadás, hatalmas büszkeséggel tölt el, hogy teljesítményem alapján beválogattak a tíz legjobb közé. Ezt nagymértékben az ügyfeleknek köszönhetem, az ő partnerségükkel sikerülhetett, miután közel ezer darab új biztosítási szerződést kötöttem egy év alatt. De mindez már nemcsak rólam szól… Oké, hogy én vagyok a vállalkozásomnak az arca, de van három olyan asszisztensem, olyan támogató kolléga, akik nagyban segítik a munkámat, hiszen 1500 család biztosításait kezelem, ezt pedig nem tudnám egyedül elvégezni. Nagyon fontos tehát az a csapatmunka, amellyel segítenek az adminisztrációban, általuk tudom ellátni a feladatkört és elérni ezeket az eredményeket.
– Hogy zajlott maga az elismerési folyamat, volt-e szavazás, lesz-e valamiféle közös ünnepük is a kiválasztottaknak?
– Bárki pályázhatott. A jelentkezéshez voltak szempontok: például, hogy hány szerződést kötött az adott biztosítási tanácsadó, milyen minőségben dolgozik, tehát a megkötött szerződéseket fizetik-e az ügyfelek vagy visszamondásra kerülnek. Mondhatom, nálam nagyon jó a biztosítási portfólió minősége, merthogy az ügyfelek tényleg fizetnek, tehát aki nálam biztosítást köt, az valódi elkötelezettséggel teszi mindezt. Létezik szubjektív szempont is: ki mennyit tesz azért, hogy a biztosítás mint fogalom mind a szakmában, mind társadalmilag megbecsült helyre kerüljön. A Generali döntnökei az első körben kiválasztottak 7500 pályázatot, onnan kiszűrték a top 300-at, aztán a top 30-at, s utóbbiakat a Generali felsőbb vezetői különböző szempontok alapján rangsorolták. A top 10-be azok kerülhettek be, akik tényleg a legmagasabb szinten művelik a cégnél ezt a fajta a tevékenységet. A tízen belül nem hirdettek sorrendet, de a legjobbak egyike én vagyok a 2019/20-as eredményességem alapján. Ami pedig a folytatást illeti: minden esztendőben, Velencében, az olaszországi Generali központjában tartják az évzáró rendezvényt, ott képviselhetem majd Magyarországot decemberben. Óriási büszkeséggel tölt el, hogy én, aki társadalmi munkát is végzek mint az életbiztosítási vállalkozók szövetségének alelnöke, képzem a kollégákat, oktatásokat tartok, rendszeresen találkozom az ügyfelekkel, ilyen fiatalon el tudtam jutni idáig, hogy kiérdemeljem egy nemzetközi cég az egyik legnagyobb elismerését.