A világjáró vendéglátós

Nagy Máté, a TRIBE Budapest Airport igazgatóhelyettese. Számára a vendéglátás nem pusztán hivatás, hanem életforma: kapcsolódás, nyitottság, felfedezés. „Már középiskola előtt éreztem, hogy a vendéglátás lesz az én utam. Mindig is vonzott az emberek közelsége, az új kapcsolatok és a történetek megismerése” – mondja. Pályája során a szakma szinte minden szegletét bejárta: tanulóéveitől kezdve a finn és lengyel szakmai gyakorlatokon át az angliai luxushotelek világáig, majd hazatérve a fővárosi szállodák és éttermek meghatározó pozícióiba vezetett az útja.

Nagy Máté

Gyöngyösön végezte vendéglátóipari tanulmányait: szakács, cukrász és technikusi képesítést is szerzett. A képzések után Finn- és Lengyelországban dolgozott, ahol a nyitottság és a szakmai igényesség mély benyomást tett rá. A kíváncsisága újabb irányba vitte: Angliába költözött, ahol több mint három évet töltött egy ötcsillagos magánszálloda-láncnál, a Cliveden House Hotelben, Oxford közelében. „Először felszolgálóként dolgoztam, majd pár hónapon belül komornyik lettem. Egy különálló, Temze-parti vendégházban fogadtam a világ minden tájáról érkező vendégeket, köztük ismert embereket is. Esküvők, évfordulók, hajótúrák, afternoon teák – igazi brit elegancia, amit én is átélhettem, ám ez fegyelmet, precizitást és kreativitást követelt.”

Három sikeres év után hazahúzta a szíve. Honvágya és a családjához való kötődése Budapestre hozta. Egy szombati napon felköltözött, majd hétfőn hajnalban húsz, nyomtatott önéletrajzzal a kezében elindult munkát keresni. „Végigsétáltam a Duna-parton, és minden nagyobb szállodába beadtam a papírjaimat. A Sofitel volt az első, ahova beléptem – és rövidesen ott is dolgoztam.” A Sofitelben felszolgálóként kezdett, majd hamar teremfőnök (supervisor) lett. Innen indult el karrierje a budapesti vendéglátásban. Ezt követően dolgozott az Indigó Buda étteremben, ahol autentikus közegben, valódi indiai csapattal ismerkedett meg. „Az indiai vendéglátás nyitottsága, életszeretete rám is hatott. Megtanultam, hogy minden kultúrában közös a vendéglátás szelleme: az emberek jól akarják érezni magukat.”

Pályája ezután a „kis Marriott” hotelbe vezetett a CPI cégcsoportnál, ahol cluster F&B menedzserként két ház – a Courtyard by Marriott és a Mamaison Hotel Andrássy  – vendéglátásáért felelt. „Ez már kifejezetten komplex, stratégiai feladat volt. Egyszerre kellett embereket, folyamatokat és minőséget menedzselni.” Innen a belvárosi Párisi Udvar luxuséttermének vezetésére hívták, ahol újabb szintre emelte szakmai tapasztalatát.

A reptér világa mindig is vonzotta. „Amikor az SSP céghez kerültem Duty menedzserként, testközelből élhettem át ezt a miliőt.” Máté feladata a napi operáció, az emberi és logisztikai kihívások kezelése volt. „A vendég hol rohan, hol nyugodt. Egyszerre kell gyorsnak, kedvesnek és pontosnak lenni.”

A reptéri tapasztalat után jelenlegi munkahelye, aTRIBE Budapest Airport szálloda következett, ahol igazgatóhelyettesként dolgozik.

A TRIBE márkája a modern, közösségi szállodai élményt képviseli, amelynek középpontjában az étel, az ital és az emberi kapcsolódás áll. „A TRIBE nem csak egy hotel, hanem egy élménytér. Itt a lobby és a skybar is találkozási pont, ahol bárki jól érezheti magát – akár utazás előtt, akár egy tárgyalás közben. A földszinten működő TRIBE Table étterem a helyi és nemzetközi konyha modern fúzióját kínálja, kaliforniai ízvilággal és közvetlen, inspiráló atmoszférával. A szálloda filozófiájához illeszkedve mindenki megtalálja a számára ideális étkezési formát – legyen szó egy kiadós fogásról vagy egy gyors étkezésről. A tetőtéri Skybar különleges, prémium koktélokat és egyedülálló panorámát kínál: innen első sorból élvezhető a repülőgépek látványa, ami a hotel egyik ikonikus élménye. A Grab&Go 24/7-ben elérhető, friss és magas minőségű, helyi ételek és italok kínálatával, így gyors, mégis igényes megoldást kínál a repülőtéri vendégeknek.”

A TRIBE F&B szolgáltatásai nemcsak a szállóvendégek, hanem külsős látogatók és rendezvények számára is elérhető. A koncepció lényege: stílus, minőség és közösségi élmény – egy hely, ahol a vendéglátás és az utazás szelleme találkozik.

A munka intenzív, de Máté egyensúlyt talál benne. Felesége szintén a szállodaiparban dolgozik – étteremvezető-helyettes a Margitszigeti Thermal Hotelben –, így megértik egymás életmódját. Otthon egy hároméves kisfiú várja, aki örökölte szülei lendületét és kíváncsiságát.

Nagy Máté ma már egy olyan szálloda vezetésében vesz részt, amely a hazai vendéglátás egyik legfrissebb és legizgalmasabb arca. Életútja példázza: a szakmai alázat, a nyitottság és a folyamatos tanulás valóban képes megnyitni a világot egy vendéglátós számára – akár a Temze partján, akár a Liszt Ferenc repülőtér kifutópályái mellett.

Szaka József

Megosztom