Emberközpontú digitális bank

Visszaigazolják az ügyfelek a társadalmi felelősségvállalás fontosságát

A Raiffeisen Bank nemzetközi mottója szerint „Digital bank with a human touch”, azaz emberközpontú digitális bank. Találó önmeghatározás egy felgyorsult világ egyre több technológiát alkalmazó iparágában. Arról, hogyan tud egy több mint 200 éves pénzügyi szervezet emberközpontú lenni, Yalcinkaya Veronikát, a Raiffeisen Bank marketing- és kommunikációs igazgatóját kérdeztük.

Eseménydús hetekre szerveztük a beszélgetést. Néhány napja az Elle Woman of the Year díjátadón találkozhattunk a Raiffeisen Bank logójával, a napokban követhettük figyelemmel az EHF női és férfi Bajnokok Ligája versenysorozat döntőit és már meghirdettétek az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj eseményét is. Kiemelt időszak a nyár kezdete?

Valóban egymást érik a rendezvények, de mikor nem? Az említett partneri események mellett még számos helyen vagyunk jelen, szerencsésnek érzem, hogy lehetőségünk van ennyi ponton kapcsolódni ahhoz a társadalomhoz, aminek része vagyunk.

Jól érzékelem, hogy a sport van a középpontban?

A támogatási stratégiánkban kiemelt eleme a sport, de ennél sokkal átfogóbban gondolkozunk, amikor valamilyen együttműködésbe kezdünk. Nemzetközi szinten keressük a legkiemelkedőbb, példamutató versenyeket: olyan partnerségre törekszünk, ami a lehető legtöbb országban teremt értéket a sportolók, az utánpótlás és a közönség számára. Így találtunk rá a kézilabdára, ahol idén első évadban mind a női, mind a férfi EHF Bajnokok Ligája szponzorai lehettünk. Számomra fontos üzenete van annak, hogy olyan sportágban találkozhatnak az ügyfeleink a Raiffeisen márkával, amelyet hagyományosan már az általános iskolában megismernek a magyar gyerekek, amiben kiemelkedő sikereket érünk el évek óta, és egyébként annak is, hogy mind a női, mind a férfi versenysorozat mellett ott áll a bank.

Bár fontos, de nem a sport az elsődleges, hanem az a társadalmi hatás, amit ki tudunk váltani. Abban hiszünk, hogy a mi felelősségünk, hogy olyan partnert válasszunk, melynek támogatásával a lehető legnagyobb hatást érjük el. Ezért a sport mellett komoly lábnyomunk van a kulturális életben az Operaház és a Budapesti Fesztiválzenekar támogatásával, vagy akár az üzleti kezdeményezések ösztönzésében utolérhetetlen Cápák között műsor támogatójaként.

Mi alapján választanak támogatandó célt?

Egy partnerségnél azt tartjuk szem előtt, hogy mennyire képviseli az adott cél a Raiffeisen márka értékeit, és hogyan tudunk hozzájárulni a társadalmi érték növeléséhez. Ha az értékeink egyeznek és valóban fontos a támogatásunk, akkor jöhet létre fenntartható együttműködés, azaz igazán hosszútávú, mindkét fél számára előnyös partnerség.

Személyesen melyik együttműködésre a legbüszkébb?

Ezt szinte lehetetlen megválaszolni. Nagyon jó érzés volt az idei évben végigkísérni a Cápák között ígéretes fiatal vállalkozóinak történeteit és nagyon örültünk, hogy a befektetőkkel együtt számos olyan kezdeményezés mellé tudtunk állni, ami az üzleti siker mellett az oktatásba vagy az egészségügy területén hoz innovációt. Olyannyira, hogy az előzetesen tervezett három díj helyett négyet ítéltünk oda. Ez egyébként része annak a stratégiának, hogy a partnerségeink a fiatalabb generáció számára fontos kérdéseket is érintsék: évek óta kiemelt partnerei vagyunk a Nagy Sportágválasztó és Hangszerválasztó eseménynek és épp a beszélgetésünk időpontjában nyitja meg kaput Siófokon a Plázs, ami a Raiffeisen diákszámlájának, a Yelloonak a legfontosabb megjelenése.

Értékelik az ügyfelek a társadalmi felelősségvállalást, vagy akár a fenntarthatóság irányába tett törekvéseiteket? Megéri a banknak kulturális, társadalmi együttműködéseket vagy sportszponzorációt fenntartani?

Egyértelmű igen a válaszom. Természetesen az ügyfeleinknek az egyik legfontosabb szempont, hogy kényelmesen, gyorsan és biztonságosan intézhessék pénzügyeiket velünk ott és úgy, ahol ők szeretnék. A legtöbbször ez ma már online bankolást jelent a mobiltelefonon, de az emberközpontúságunk abban rejlik, hogy a digitális folyamatokon túl mindig fordulhatnak hozzánk személyesen is. Üzleti tevékenységünkön túl ugyanakkor az ügyfelek nap mint nap választásukkal visszaigazolják, mennyire fontosnak tartják, hogy egy márka ne csak kiszolgálja őket, hanem befektessen abba a társadalomba, melynek részese.

Megosztom