A jövő közlekedése
Hamarosan megnyílik a publikum előtt a 45. Tokiói Motor Show, ahol a japán és nemzetközi autógyárak bemutatják legújabb modelljeiket, de leginkább víziójukat a jövőről. Szerdán a sajtó képviselői zsongták körül a kiállítók standjain csillogó-villogó járműveket, szombattól jövő hét vasárnapig (nocember 5-ig) pedig bárki mehet, hogy saját szemével lássa, merre tart az autóipar.
A totalcaros kollégák is a helyszínen vannak, tudósításaik segítségével betekinthetünk a hazai pályán minden bizonnyal nagyot gurító japán autógyártás újdonságaiba. Az alábbi képes válogatás leginkább az elektromos járművek trendjeit villantja fel, a legfurcsább, legkülönlegesebb modellek bemutatásával.
A Volkswagen I.D. Buzz névre hallgató koncepcióautója tagadhatatlanul a legendás hippibuszt, a VW Type 2-t idézi formavilágával. A teljesen elektromos meghajtású, önvezető mikrobuszt (avagy egyterűt) Jürgen Stackmann, az igazgatótanács tagja mutatta be a sajtónak. Ha minden igaz, 2022-ben kapható is lesz. (Fotó: Tomohiro Ohsumi / Getty Images Hungary)
A Toyota Motor alkotása az itt látható Concept-i Ride. A városi közlekedéshez tervezett elektromos autó ajtajai fölfelé nyílnak, ami a szűkös parkolóhelyeken jöhet jól, alacsonypadlós kivitele pedig a kerekesszékesek számára tesz jó szolgálatot. Ez a Concept-i Ride sportosabb változata… (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
… ez pedig a kompaktabb, ami mellett feltűnik a Concept-i Walk nevű háromkerekű elektromos rollerszerűség is, ami tulajdonképp az autó tartozéka. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A gyaloglás annyira XX. századi csökevény! (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A sirályszárnyas Toyota koncepcióautó egy töltéssel 150 kilométert tud megtenni városban. A vezetőt beépített mesterséges intelligencia segíti a bonyolultabb közlekedési szituációkban, és ha netalán rosszul lenne a sofőr, át tudja venni az irányítást is. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A Toyota megmutatta a Sora névre keresztelt buszát is. Az üzemanyagcellás jármű a jövő tömegközlekedésében kaphat szerepet. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A Honda Sports EV Concept a legígéretesebb az elektromos autók közt, formavilága azt sugallja, hogy azok se féljenek az elektromos járművektől, akik szíve inkább az amerikai izomautók felé húz. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
Az Isuzu Motor szerint így néz ki majd a jövő teherautója. Az FD-SI oldalán megfigyelhető méhsejtdizájn nem véletlen: a raktér hatszög alakú rekeszekből áll, az Isuzu szerint ez megkönnyíti a rakodást és szállítást. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
A Toyota nem fogta vissza magát a hazai pályán, bemutatott még egy különös koncepcióautót. A kétszemélyes Wonder-Capsule elektromos autót ugyancsak városi közlekedésre tervezték, egyik érdekessége a sok közül, hogy a műszerfalat a szinte teljesen függőleges szélvédő üvegébe integrálták. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
Ez itt a Yamaha Tritown. A könnyű, kompakt elektromos háromkerekűn állva rövid távokat lehet megtenni városi környezetben. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
Egy újabb elektromos Yamaha háromkerekű, az MWC-4, félúton az autó és a motorkerékpár között. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
Ez meg a MOTOROiD, ugyancsak a Yamahától, a motoros száguldozás szerelmeseinek. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
A Yamaha MOTOBOT Ver.2 koncepciója szerint a jövőben nem is kell hús-vér motoros a motorokra, önvezető robotokkal forradalmasítható például a motorsport. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
A Honda RoboCas elektromos hotdogos- vagy fagylaltoskocsija mintha egy XXI. századi Bagaméri kedvéért született volna a tervezőasztalon. (Fotó: Toru Hanai / Reuters)
A Suzuki elektromos koncepcióautója, az e-Survivor a lakossági szabadidős terepjárók piacára szeretne betörni. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A Hondánál mindenre gondolnak: a mesterséges intelligencia nem maradhat ki a jövő fűnyíróiból sem, így az Ai-miimo nevű kis robot egyedül is elboldogul majd a kertben. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A Honda bemutatott egy elektromos guruló sámlit is: a ChairMobi egérszerű kontrollerrel irányítható. (Fotó: Kim Kyung-Hoon / Reuters)
A Flesby nevű koncepcióautót a Toyoda Gosei alkotta és mutatta be. különlegessége, hogy a karosszéria java részt gumiból és műanyagból készült, ezzel a gyalogosok testi épségére is vigyáz ütközés esetén, a nagyobb ütközések erejét pedig a belső tér megfelelő irányú deformálásával tudja elvezetni. (Fotó: Kim Kyung Hoon / Reuters)