A rajt eldöntötte a vb-t

Szingapúrban egészen drámai fordulatot vett a világbajnokság, megtörtént a megtörténhetetlen, ami a Forma-1-ben azért néha meg szokott.

Átmeneti gumikat tettek a kocsikra a start előtt, ugyanis percekkel korábban esni kezdett az eső Szingapúrban. Történelmi verseny indult, villanyfényes futam még nem volt esőben, az előző kilenc Szingapúri GP mind száraz volt, és a többi esti helyszínen sem esett még soha.

Nem is sült el jól a start, még a célegyenesben összeakadt Räikkönen és Verstappen, belehúzták Vettelt is: a finn Ferrarija összetört, Vettelébe fordult, majd továbbcsúszva az első kanyarban kiütötte Verstappen Red Bullját és Alonsót a McLarenben.

Egy kanyar múlva Vettel az élen megpördült, lebontotta a Ferrari elejét, és bár menetirányba fordult, megpróbált továbbmenni, nem tudott. Biztos, hogy a kimis kontakt miatt nem tudott eljutni a boxig, az intézte el végzetesen az ő kocsiját is. Sokszor visszanézve versenybalesetnek minősíthetjük a történteket, bár Verstappennek volt egy olyan minimális kormánymozdulata balra, amit ha nem tesz, talán elkerülhető lett volna a végzetes koccanás. Räikkönen nem csinált semmit, Vettel szerepe kérdés, elég erősen húzott balra, de Verstappen akkor mozdult balra, amikor a német még távolabb volt tőle, vagyis a holland nem miatta mozdult. Az esetet vizsgálták, de nehéz volt elképzelni, hogy bárkit is büntetnének, és a leintés után mintegy két órával le is zárták az ügyet, büntetés nélkül: senki nem hibáztatható túlnyomóan az ütközésért.

Alonso úszta csak meg a négyes balhét, de ő is csak négy körig bírta, miután a közben pályára futó biztonsági kocsi az 5. körre újra elengedte a mezőnyt. A McLaren-Honda is olyan ütést kapott a startnál, amivel nem lehetett folytatni.

Az élen Hamilton és Ricciardo találta magát, Hülkenberggel, Perezzel és Bottasszal mögöttük.


Hamilton nyerte a drámai szingapúri nagydíjatFotó: Lars Baron / Getty Images Hungary

Sokat nem körözhettek, a 11. körben Kvjat kiegyenesített egy kanyart, a gumifalba csapódott, és újra jöhetett a safety car. A két Mercin kívül mindenki gumit cserélt az élmezőnyből – esőt esőre -, ezen Bottas nyert nagyot, harmadiknak jött fel, Hamilton és Ricciardo mögé.

A pálya közben száradt, a 25. körben Magnussen tette fel elsőként a száraz gumit, négy kör múlva jött Ricciardo és Bottas, egy körrel később Hamilton is. Visszaállt az előző sorrend, az angol biztosan ment Ricciardo előtt – 8-9 mp-cel -, Bottas nagyon lemaradva volt harmadik. Hülkenberg, Sainz és Perez üldözte a finnt.

Már korán, valójában az esős startnál kiderült, hogy a versenytávot, a 61 kört nem tudják majd teljesíteni a kocsik, a verseny a 2 órás időlimitig fog tartani.

A 30. kör után kissé beállt a mezőny, ultralágyon voltak a vezető kocsik, és csak Bottas harmadik helye volt veszélyben, de ő is jól tartotta magát.

A 38. körig tartott a nyugalom: Ericsson verte falnak a kocsit, szemben állt meg a forgalommal, jöhetett harmadszor is a biztonsági kocsi, nem is volt kérdés. Hamilton 9 mp-es előnyt bukott az élen, Ricciardo felment a sarkába az újrarajtra.

A 42. körben indult ismét el a verseny, Hamilton gyorsan elhúzott öt másodperccel, de hirtelen ez kettőre csökkent. Mint kiderült, az angolnak szóltak, ne húzzon el annyira, két másodperc körül állandósította a különbséget Ricciardóhoz, ám aztán újra növelte.

Bottas simán tartotta a harmadik helyet, Sainz, Perez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Grosjean, Hülkenberg alkotta a top10-et. Utóbbi Renault-ját az SC alatt szerelni kellett, emiatt veszített rengeteg időt. Aztán pár kör múlva a Renault végleg megadta magát, Hülkenberg új rekordot állított fel a Forma-1-ben.

Hamiltonnak 20 perccel a vége előtt már az órát mutatták, nem is a körszámot, hivatalosan is időre ment a futam. Így tovább is tartott két óránál 60. futamgyőzelme.

Végülis teljesen simán nyert, bár nagyjából ennyire váratlan is volt a győzelme, mivel csak az 5. helyről indult. Rettentően sokat ér a siker:

28 pontra elhúzott a világbajnokságban Vetteltől.

Az utóbbi ötből négy versenyt megnyert az angol.

Ricciardo biztos második, Bottas zavartalan harmadik lett. Sainz negyedik helye is remek, Perez, Palmer, Vandoorne, Stroll lett a további sorrend.

Két hét múlva jön a Malajziai GP, ahol a Ferrarinak támadnia kell, hogy a nem várt szingapúri kudarcot helyrehozza. A vb messze nem dőlt el, de Hamilton nagyot lépett felé Szingapúrban.

Szingapúri Nagydíj

Szingapúr (58 kör, 293,77 km, a pontszerzők):

 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2:03:23.543 óra
 2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 4.507 másodperc hátrány
 3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 8.800 mp h.
 4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 22.822 mp h.
 5. Sergio Perez (mexikói, Force India) 25.359 mp h.
 6. Jolyon Palmer (brit, Renault) 27.259 mp h.
 7. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 30.388 mp h.
 8. Lance Stroll (kanadai, Williams) 41.696 mp h.
 9. Romain Grosjean (francia, Haas) 43.282 mp h.
10. Esteban Ocon (francia, Force India) 44.795 mp h.
pole pozíció: Sebastian Vettel (német, Ferrari)

A vb-pontversenyek állása 14 futam után (még 6 van hátra):

 1. Hamilton 263 pont
 2. Vettel 235
 3. Bottas 212
 4. Ricciardo 162
 5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 138
 6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 68
 7. Perez 68
 8. Ocon 56
 9. Sainz 48
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
11. Felipe Massa (brazil, Williams) 31
12. Stroll 28
13. Grosjean 26
14. Kevin Magnussen (dán, Haas) 11
15. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 10
16. Palmer 8
17. Vandoorne 7
18. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 5
19. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 4

Gyártók:
 1. Mercedes 475 pont
 2. Ferrari 373
 3. Red Bull 230
 4. Force India 124
 5. Williams 59
 6. Toro Rosso 52
 7. Renault 42
 8. Haas 37
 9. McLaren 17
10. Sauber 5

Forrás: index.hu

Megosztom