Aranyozott Aston Martin
Hatvan évvel ezelőtt mutatták be Londonban a harmadik James Bond-filmet, a Goldfingert. A jeles évfordulóhoz ezúttal is számos, a filmszériát támogató luxusmárka kapcsolódott különböző limitált darabszámú kiadásokkal. A brit főváros leghíresebb luxuspasszázsa is James Bond-lázban ég, a Burlington Arcade-ben nyílt 007 bárban az év végéig különleges koktélokat lehet kipróbálni – nem csak az ikonikussá vált Martinit rázva, nem keverve.
Nem véletlen az őszi időzítés, október 5. ugyanis a nemzetközi James Bond-nap, mivel a 007-es számú titkosügynökkel 1962. október 5-én ismerkedhettek meg a kémfilmek rajongói, amikor is Sir Sean Connery címszereplésével bemutatták az első mozifilmet, a Dr. No címűt. Az Ian Fleming által kitalált karakter világsikert aratott, így már a rákövetkező évben megérkezett az Oroszországból szeretettel című folytatás, amelyet 1964-ben követett a Goldfinger. Jelenleg a 26. epizódnál tartunk a 2021-es Nincs idő meghalnival, amellyel elbúcsúztunk a 2006-tól öt filmet a hátán vivő Daniel Craigtől.
Az Eon Productions és az Aston Martin megnyitotta a House of Q-t, az elnevezéssel a James Bondot 22 rész alatt saját fejlesztéseivel felfegyverző Q ügynökre reflektálva. Az érdeklődök egy titkos ajtón keresztül juthattak le Q bárnak kialakított irodájába, ahol Bollinger pezsgőt kortyolgatva eredeti tervrajzokat is megtekinthettek a film- és az autógyártó archívumából. De arra is volt lehetőség, hogy az Aston Martin mérnökei által tartott workshopokon ellessék az autótervezés trükkjeit.
Jelenleg három DB5 modell makettje lóg a Burlington Arcade mennyezetéről (ennek ellenpontjául a passzázson végigfutó szőnyegen idézetek jelennek meg a Goldfingerből), illetve a kialakított 007 Boutique-ban számos kicsinyített autómakettet lehet megvásárolni.