A végletek autószalonja

A cím nem véletlen, a Mercedes itt leplezte le a G osztály zöld verziójának az előfutárát, és a E osztály elektromos változatát. A Dacia pedig a Joggert, amely több modellt is levált.

Mercedes-Benz Concept EQG Mercedes-Benz Concept EQG

Az autóipar mellett, az autókiállítások is nagy változás előtt állnak. Tavaly a Covid-19 miatt elmaradt a sok évtizedig Frankfurtban tartott nemzetközi autószalon (IAA).Ezért a legnagyobb és legnevesebb német autó mustrát idén Münchenben rendezték meg. A szeptember 7 és 12 között megtartott kiállítás, teljesen új koncepcióval indult útjára. A legfőbb változás, hogy a neve IAA Mobility-re változott. Így már nem csak az autó iránt érdeklődőket várták, hanem a rollerek és mindenféle közlekedési forma kedvelőjét is.

A másik eltérést az jelentette, hogy nem csak a Müncheni vásárközpontban tartották a rendezvényt, hanem a bajor főváros belvárosában és a BMW főhadiszállásán is (BMW Welt).

Újdonságok

A szalon felhozatala a márkák terén foghíjas volt, a német gyártók közül a BMW, Mercedes és a VW mutatott be komoly újdonságot. A kék-fehérek a jelenleg futó i3-as utódját lebegtették be, a teljesen visszaforgatott anyagokból készült i Vivision Circular tanulmányukkal. Ez mellett, itt lehetett látni élőben először a Tesla Model 3 ellenfelének szánt i4-et és a iX5, már megvásárolható óriás szabadidő-autót.

Csillagos újdonságok

Már beszámoltunk a G osztály elektromos utódjáról, aminek a beharangozó koncepciójáról Münchenben rántották le a leplet. Ennek a típusnak a megvalósítása viszonylag egyszerű lesz – mert az alvázas felépítés miatt – az akkumulátorok könnyen elférnek az autó aljában.

Mercedes-EQ. EQE 350, Edition 1, AMG Line, alpingrau (Stromverbrauch nach WLTP: 19,3-15,7 kWh/100 km; CO2-Emissionen: 0 g/km);Stromverbrauch nach WLTP: 19,3-15,7 kWh/100 km; CO2-Emissionen: 0 g/km* Mercedes-EQ. EQE 350, Edition 1, AMG Line, alpine grey (electrical consumption WLTP: 19,3-15,7 kWh/100 km; CO2 emissions: 0 g/km);Electrical consumption WLTP: 19,3-15,7 kWh/100 km; CO2 emissions: 0 g/km*

A kézzelfoghatóbb újdonságot a E osztály teljesen elektromos kivitele jelentette. Az EQE nagy hasonlóságot mutat a nagyobb testvérével csak rövidebb nála. A jövőre a szalonokba kerülő autó pazar technikával szerelték fel, az EQE 350 adatai a következőképpen festenek: a 90,6 kWh-ás akkucsomag 660 kilométeres hatótávot biztosít. A 292 lóerős villanymotor, a hátsó kerekeket hajtja.

Akinek ez modell túl olcsó, az várhatja a nemsokára piacra kerülő Maybach szabadidő-autó teljesen elektromos kivitelét. A kétszínű fényezésű, a Rolls-Royce és Bentley suvokkal egy ligában játszó Maybach EQS SUV a legkényesebb ízlést is kielégíti. A viszonylag gyorsan széria gyártásba vihető csúcsmodell, 600 kilométeres hatótávval és mérhetetlen luxussal lép színre.

A való világ

A müncheni autószalonon két kínai gyártó is kiállított. A Wey és a Ora igényes standdal és egész jó összeszerelési minőségű autókkal jelentkezett. Ezzel elkezdődött az európai hódításuk.

A Dacia a Bajorországban leplezte a több modelljét is leváltó Joggert. Az emelt hasmagasságú hétüléses típus egész jól néz ki, és ez a típus kap először hibrid hajtást a román márkánál. A Dacia anyacége a Mégane e-Tech Electric-et mutatta be, amely fél ezer kilométeres hatótávú, egész használható elektromos autónak tűnik. Az újdonságot 40 és 60 kWh-ás akkumulátorokkal szerelték, 218 és 130 lóerős villanymotorokkal lesz kapható. 

www.autoblogger.hu

Megosztom