Új BMW szabadidő-autó a láthatáron
A BMW alaposan begyorsította a tisztán elektromos autóinak a fejlesztését. Nemrégiben leplezték le a 2021 vége felé piacra kerülő, teljesen új elektromos szabadidő-autójukat. Remek jövő elé nézünk.
Ahhoz képest, hogy a BMW a német prémium gyártók között az első volt a villamosítás terén (BMW i3), az utóbbi időben a konkurensek beelőzték. Ezért az elektromos autóknak a piacra dobását alaposan felpörgették a bajorok. A következő darabjuk a jelenlegi X5-nél valamivel nagyobb szabadidő-autó, amelyben a márka ötödik generációs elektromos hajtáslánca található. Mivel az iX-et eleve elektromos hajtásúnak tervezték, így a mérnökök kihasználhatták az új padlólemez minden előnyét.
A két villanymotorral felszerelt BMW-nek, 480 kilométert meghaladó lesz a hatótávolsága. Ezt onnan tudni, hogy megadták az amerikai környezetvédelmi ügynökség által mért értékét is. A mérési módszerek közül, az EPA által közölt adatok állnak a legközelebb a valóságos hatótávhoz.
A testes suv aljában, 100 kWh-nál nagyobb akku csomag található, aminek a fő érdekessége, hogy nélkülözi a nehezen beszerezhető ritka földfémeket. A legfrissebb BMW teljesítménye valamivel 500 lóerő fölötti. A testes szabadidő-autó, 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
A külső minimalista stílusú, az autó orrán lévő új „hűtőmaszk” a legmegosztóbb rész. A neve: intelligencia panel. Az elnevezés onnan jött, hogy mögötte található rengeteg érzékelő.
Az utastérben furcsa, hogy a sofőr előtti műszereket és a központi kijelzőt tartalmazó hosszú kijelzőpanel nincs beleintergrálva a műszerfalba. Csak úgy ott áll a műszerfalon. Nemcsak az új hűtőrács utal a kínai piacnak történő kedvezésnek, hanem az utastérben például az ülésállító gombok, és több kapcsoló is. Ezek felpolírozott kristályüvegből készültek. Az üléseket és a kárpitokat, visszaforgatott műanyagból készült szövet borítja. A legfrissebb BMW szabadidő-autót 2021 vége felé lehet megvásárolni.
Benedek Attila