A Magyarországon kapható kínai autómárkákat bemutató sorozatunkban, a Dongfeng Motors kerül sorra. Ez a vállalat sem ma kezdte az autógyártást.
A kínai autók előtt, apránként, de kezdenek leomlani az előítéletek formájában épült európai falak. A rossz példából azért akad jó pár, anno ezeken lehetett jókat nevetni. Mivel 2023-at írunk, ezért ma már kiváló töréstesztet produkáló, remek ár/érték arányú autókat kínáló távol-keleti márkákat találni az európai piacon.
A Dongfeng sztori
Aki a teherautók világában járatos, annak ismerős lehet a márkanév. A cég indulása – a manapság már világszerte ismert városban – Vuhanban történt. Az időpont:1969. Jó ideig csak teherautókat készítettek, ugyanis az indulásra a motivációt az adta, hogy a koreai háború idején (1950-1953), kevés volt a katonai teherautó. A cég alapjait 1959-ben fektették le, a cégalapítás és a gyártás pedig 1969-ben kezdődött. A teherautókat az első időkben orosz licenc alapján gyártották (Gaz 51), ezért lehetnek ismerősek az akkori járművek.
A harmadik
Jó tudni, hogy a Dongfeng Motors állami alapítású vállalat, amely manapság is állami kézben van. A négy nagy állami autógyár közül, ez a harmadik legnagyobb. A négyes, a következőképpen néz ki: Saic Motor, FAW Group, Dongfeng Motors és a Changan Automobile. A nagyságukat jól illusztrálja, hogy ez a négy cég, számtalan márka néven, és vegyes vállalati formában, 2021-ben, 15,3 millió autót gyártott…
A Dongfeng hasznonjárműves vonalának az erejére lehet következtetni abból, hogy a Volvo teherautós részlegével, közel tíz éve közös vállalatot működtetnek. A svéd kapcsolat mellett, a hondás együttműködés is mutatja, hogy a haszonjárműves szakmában nagyon komolyan számolnak a Dongfenggel: a Hondával, a teherautókban használatos, hidrogénnel működő üzemanyagcellák terén dolgoznak együtt. A távol-keleti cég, nem csak helyben, hanem külföldön is üzemeltet fejlesztő bázisokat.
Keleti szél
A személyautó gyártásban az áttörést az hozta, hogy a nyugati gyártókkal, számos vegyes vállalatot hoztak létre. A gyárak között megtalálható a Renault, Nissan Honda, és a Stellantis csoport több márkája is.
A cég neve egyébként keleti szelet jelent. A személyautók forgalmazásának a kelet-európai jogait, egy szlovák vállalkozás kapta meg. Az autók árusítása hazánkban 2021 vége fele indult, a kereskedések és a szervizek, pedig lefedik az egész országot.
A kínálat
Aki vállalkozást üzemeltet, annak érdemes megnéznie a Dongfeng néhány haszonjárművét. Ha valaki elérhető áru elektromos autóban gondolkodik, annak szintén érdemes szétnézni a kereskedésekben. Úgy látszik tényleg nagyon készültek a magyar piac meghódítására, mert az elektromos autók, a Seres 3 és Seres 5 név alatt futnak.
Szabadidő-autókból sincs hiány. A suvok különféle méretűek és követik az aktuális divatot, még terepkupé kialakítású, szuper divatos külsejű is kapható. A négykerekűekről, a jó ár/érték arány mellett azt érdemes tudni, hogy a garancia idejük hét év vagy 150 ezer kilométer.