A kék ovál legnagyobb kisteherautója, már eljutott hazánkba is. Kevesen tudják róla, hogy a legendás pickup, a Ford legjobban fogyó modellje.
Az aktuális blog témánk születésének az oka nagyon egyszerű: a nyáron teszteltük az új Rangernek a csúcsváltozatát. A Ranger nem csak felénk sikeres, hanem az összes piacon, ahol árusítják. A Ford globális kínálatának a része a típus, ezért pár éve, ismét forgalomba hozták az USA-ban. A Ranger „bátyja”, az F150-es.
A tengerentúli modell, nem a felénk megszokott méretű kisteherautó, hanem nála egy mérettel nagyobb. Ezt az államokban teljes méretűeknek hívják. Ezért láthatók a katalógusban hatméter fölötti példányok is, az erősebb változatok pedig könnyedén elhúznak 4–5 tonnás utánfutókat. Ezeket a kiviteleket nem csak a hosszukról lehet megismerni, hanem arról is, hogy hátul dupla kerékkel szerelik őket. Ebben a csoportban szerepel a Chevrolet Silverado, a GMC Sierra, a korábban Dodge Ramként forgalmazott Ram, a Nissan Titan és a Toyota Tundra, amiről itt írtunk bővebben.
Mi a siker titka?
Az F150 népszerűségéről annyit, hogy 1972 óta vezeti a teljes méretű kisteherautók eladási versenyét… Ha ez nem lenne elég, az összesített személyautó eladások terén is az élen tartózkodik, 1983 óta… Ez mutatja, hogy a Ford nagyon tud valamit. Ezen felül azt is jelzi, hogy az amerikaiak nagyon kedvelik a kisteherautókat, amelyeken a cégeknek szép a haszna. A plusz bevétel jól jön, ugyanis a gyárak az így megkeresett pénzt arra is használják, hogy a még sokáig veszteségesen előállítható elektromos autók gyártását, a gazdaságos szintig felfuttassák.
Az F150-es sikerére egyszerű a válasz: az autógyárak talán a legjobbak a vevő igények felmérésében, ezért a Ford pontosan tudja, mi kell a vásárlóknak. A modellfrissítéseket, és az érkező új generációs kiviteleket, a felméréseik és a piaci tapasztalatok alapján fejlesztik.
A siker másik része talán abban rejlik, hogy az F150-as család, lefed minden lehetséges területet. Legyen szó a fekete lökhárítós, munkára használt alapkivitelről vagy a legjobb felszereltségű, limuzinokkal vetélkedő csúcs verzióról. Vagy a tisztán elektromos változatról.
A vásárlói igények lefedése a karosszériával kezdődik: háromféle fülkével kapható az F150. A kétajtóst leginkább munkára használják, a következő lépcsőt is a kétajtós jelenti, ennek hátrafele már kicsit hosszabb az utastere. És ott a négyajtós. A rakterekből szintén háromféle hosszúságú választható.
A felszereltségi szintek, a teljesség igénye nélkül: XL, XLT, Lariat, King Ranch, Platinium, Limited és Tremor. Ehhez jönnek a külső színek, a kárpitok és a belső színvilágok… Ez után megérkezhetnek az időnként színre lépő limitált kiadások és a motorok.
Az erőműveknél minden igényt kielégítenek, mert elérhető a dízel és a hibrid technika is. A benzines motorok hat és nyolc hengeres kivitelben kaphatók. Mindegyik motorhoz tízsebességes automataváltó kapcsolódik. És persze tisztán elektromos kivitelt is kínálnak belőle.
Az autók kérhetők két és négykerék-hajtással és strapabíróbb futóművekkel is. Ha sikerült valahogy kiválasztani az ideális járművet, utána jönnek az extrák, amelyek a keréktárcsáktól kezdve a raktér oldalában elhelyezett tárolókig terjednek. Ez a titka az F150-es népszerűségének, amelyekből itthon is található jó pár példány.
Ha a legerősebb változatról, pl. az F150 Raptorról szeretne többet megtudni, akkor csak kattintania kell!