Kínai autók-MG

A Távol-Keleti autógyárak hivatalosan is megjelentek a magyar piacon. Közöttük a legismertebb és a legjobban csengő név az MG.

A kínai autókról a közeljövőben több cikket is olvashat a weboldalunkon. Az első anyag a témában egy áttekintés, amely átfogó képet ad a távol-keleti modellekről. Olyan alaptémákat feszeget, hogy milyen a szállítási idejük, vagy érdemes-e egyáltalán velük foglalkozni.  

Az MG

Az autós körökben még mindig jól cseng az MG neve, a két betű, a Morris Garages szavakat rejti. Az 1924-ben indult, anno sportos autókat gyártó vállalat, 2005 óta található kínai tulajdonban.

Az eltelt évek alatt jól bántak a márkával. Az Egyesült Királyságban is létrehoztak fejlesztőbázist, a gyártás természetesen Kínában történik. A márkakép formálása miatt, a versenyzéshez is visszatértek.

A hódítás kiváló ár/érték/felszereltség arányú modellekkel történik. A fejlesztések terén, jó ideje komoly fókusz került az elektromos hajtásra. A stratégia az, hogy először a hajdani anyaországot hódítják meg, utána kezdenek terjeszkedni Európában.   

A háttér

Az MG anyacége, a világ nyolcadik legnagyobb autógyára. A SAIC Motor, stabil hátteret biztosít a 84 országban folyó értékesítéshez. A Morris Garages termékeit Európa 17 országában forgalmazzák, több mint 400 márkakereskedésben. A típusok népszerűségéről sokat elmond, hogy az európai hálózat, tavaly megháromszorozta az előző évi eladásait…      

A márka erejét és a SAIC Motor nagyban gondolkodását jól mutatja, hogy nem csak hazai képviselet nyílt Budapesten, hanem közép-európai régiós központ is. A magyarországi visszatérés jól indult: a 22 márkakereskedéssel és szervizzel fedik le az országot. Az itthoni hálózat felállítása, másfél éves megfeszített munkának köszönhető. A 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia, a vevőknél gyorsan megalapozhatja a márka iránti bizalmat.

A kínálat

Az MG itthon jelenleg két típust kínál, de a választék hamarosan bővül. Ami igazán különleges, hogy az autók hónapokon belül átvehetők. 

A gyorsaság hátránya, hogy nem lehet egyénre szabni a járműveket. A Comfort és a Luxury az elérhető felszereltségi szintek, tehát fapados verzió nincs belőlük. A ZS-nél ezt két benzinmotorral és a tisztán elektromos változattal lehet kombinálni. A ZS hat színben kapható, a nagyobb testvérnél ez négyre csökken.

MG ZS

Az MG belépő modellje zavart fog okozni itthon, mert a 4323 milliméter hosszú kompakt szabadidő-autó belépő ára 6 699 000 Ft. Az újdonság igényes utasteret, jó kidolgozást és elfogadható anyagminőség kínál. Ez, a baráti árral párosítva igen veszélyesnek ígérkezik. A ZS konkurensei a Suzuki Vitara, VW T-Cross és a Nissan Juke méretű, kompakt szabadidő-autók.

A motortérben két „erőmű” található, a tartósnak ígérkező 1,5 szívómotor 109 lóerőt és 141 Nm-t tud. Kevésbé kell forgatni a 111 lóerős, egyliteres három hengerest, amely 160 Nm nyomatékot szolgáltat. A motorokhoz hatsebességes kézi kapcsolású vagy szintén hatsebességes automatát lehet párosítani.

Az elektromos kivitelt a teljesen zárt hűtőrácsról lehet felismerni, a zöld modell, két akku mérettel kapható. A belépő szintűnek 440 kilométeres a WLTP-s hatótávja. Az első kereket hajtó motort, 156 lóerő és 280 Nm jellemzi. Az autó dinamikája átlagos, a 100 km/óra eléréséhez 8,6 másodperc szükséges.

MG EHS

Az EHS még igényesebb és nagyobb belsővel kápráztat, mert ez a típus a 4574 milliméter hosszú. A műszaki részletek jónak tűnnek. Az erő, a 162 lóerőt és 250 Nm-t teljesítő 1,5-ös turbómotor és a 122 lóerős villanymotor kettősétől származik. Ez összesen 258 lóerő, ami a tízsebességes automata váltón keresztül jut el a kerekekhez. Ez 6,9 másodperces százas sprintet produkál, az elektromos hatótáv pedig félszáz km. Az EHS 14,8 millió forinttól kapható.

Elektromos hadjárat

Ami igazán megzavarhatja az európai gyártókat, azok a jövőre érkező, új fejlesztésű elektromos modellek. A belépő szintet erre a területre, a VW ID.3 közvetlen konkurensének szánt MG4 jelenti. Az Egyesült Királysági teszteken jól szerepelt autó, a hátsó kerekeit hajtja. Az új fejlesztésű padlólemezében 51 vagy 64 kWh-ás akkumulátor található. Motorok terén a 170 vagy a 203 lóerős között lehet választani. A hatótávolságok pedig 350/432 és 450 kilométer. A szigetországban, 25 995 fontról indul a belépő villanyautónak az ára. 

MG5 EV

Az MG4 nagy testvére kereken 4600 milliméter hosszú, az autót 156 lóerős villanymotor mozgatja. Ez a típus már a szuper divatos, szabadidő-autó külsővel lép színre. A hatótávolsága – kiviteltől függően – 403 vagy 379 km. A csomagtartójának a mérete 479 literes, eldöntött hátsó ülésekkel már 1367 literes a tér.

Az izgalmas a gyorsan tölthető autókban, hogy a központi kijelzőjükön futó program igen gyors. Ez ugyanis alapnak számít a kínai piacon. A kínaiak, elektromos autók téren is borsot törhetnek az európai konkurensek orra alá. Itt is a bevált taktikát használják: nem óriási árkülönbséggel nyerik meg a vevőket. A jó garanciák mellett, kiváló ár/érték aránnyal dolgoznak.       

www.autoblogger.hu

Megosztom