Mercedes-Benz AMG-GT

Körrekord és jubileumi G modell

Az autógyárak kedvenc tesztterepe a Nürburging, ahol egymással versenyeznek a jobbnál jobb köridőkért. Nemrégiben a Mercedes állított be új csúcsot, miközben a G modellből legördült a négyszázezredik példány.


A Nürburgringen a versengés arról szól, hogy melyik gyár szériaautója tud rövidebb idő alatt körbefutni a legendás, 1927-ben átadott versenypályán. A hosszú körből kettő is létezik, az egyik 20,6, a másik pedig 20,832 kilométer hosszú. Az eltérés abból származik, hogy a rövidebb körön a bokszutcából indulnak, a másiknál pedig áthaladnak a célegyenesen, és repülőrajttal vágnak neki a száguldásnak. A két idő: 6 perc 43616 mp és 6 perc 48074 másodperc.

A Mercedes AMG részlégének egyik legerősebb modelljével állították be a csúcsot. Az AMG GT Black Series sportkocsi rendszámos versenyautónak tekinthető, mert a négyliteres, V8-as dupla turbós motorja 730 lóerőt és 800 Nm-t teljesít. Ez az erő 3,2 másodperces 100 km/órára gyorsulást és 325 km/órás végsebességet biztosít a kupénak.

A nürburgringi rekorddöntésre alaposan felkészítették az autót. A gyors és kanyargós pályához igazították a Merci futóművét és különleges, extra lágy, nagyon jól tapadó Michelin gumiabroncsokkal látták el. A pilóta szerepe rendkívül fontos a rekorddöntésnél, mert a hosszabb pálya 154 kanyart tartalmaz… A Nürburgring rendkívül trükkös és veszélyes, nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak…

A vezetést Maro Engelre bízták, aki a Mercedes pilótája a sportkocsi versenyeken. Engel univerzális versenyző, mert indult az idei utolsó rali vb futamon is (Monza rally)… A rekorddöntés után, a német pilóta még gyors kört futott az AMG-GT 63S 4matic típussal, így a négyajtós sport limuzinok között is beállítottak egy csúcsot.     

A másik mercis hír már kevésbé vérpezsdítő: a szomszédos Graz-ban az ősszel gördült le a négyszázezredik G modell. A terepjáróikonnak ezt a számot elérnie sok időbe tellett, mert a gyártása 1979-ben kezdődött.

Benedek Attila

Megosztom