Ez is megértük: a Mercedes dolgozik a legendás modelljének az elektromos kivitelén.
A Mercedes-Benz 1979-ben leplezte le a G modell polgári változatát, az alvázas, merev tengelyekkel és három zárható differenciállal szerelt terepjárót. A kocka forma és a felvonultatott technika nagyon bejött a vásárlóknak. Ezt igazolja, hogy 2018-ig árusították az eredeti modellt! Ehhez persze az kellett, hogy folyamatosan korszerűsítsék.
Az első szériát 2018-ban váltotta a W464-es sorozat, amely szintén sikeres. Ugyanis előszeretettel vásárolják az Egyesült Államok, a közel-kelet és a hajdani hajdani szovjet utód államok tehetősei. Mivel a jó öreg Európában egyre szigorúbbak a káros-anyag kibocsátási szabályok, így muszáj a stuttgarti vállalatnak a G modell villamosításában gondolkodnia. Ennek a hajtásmódnak a plusz előnye, hogy az eddig is a kifinomult 4×4-es rendszeréről híres autó – az elektromos üzemnek köszönhetően – még jobb terepjáróvá válhat.
Az első hivatalos forrásból származó hírek a teljesen elektromos G osztályról, 2019 őszén érkeztek. Ekkor lebegtette be Olle Kallenius, hogy már dolgoznak az elektromos kockán. A következő megerősítés 2020 tavaszán landolt, ekkor is a Daimler konszern elnöke szivárogtatott.
Az újdonság érkezéséről a legfrissebb bizonyítékot az európai védjegy hivatal (EUIPO) szolgáltatta, ahol 2021 áprilisában a Mercedes levédette az EQG560 és az EQG 580-as típusjelzéseket.
A történet legújabb eleme, hogy a Daimler márkán belül, külön csoportot hoztak létre az AMG, a G és Maybach típusjel alatt futó autóknak. Az oka, hogy az említett almárkák hozzák a legnagyobb profitot a cégnek. Így a három jól hangzó név tevékenysége a vállalaton belül jobban össze lesz hangolva, ennek az eredménye: a még jobban felturbózott profit.
A tisztán elektromos G osztály egyébként nem újdonság, mert az elektromos hajtások fejlesztésével foglalkozó Kriesel Electric már épített egyet. A szuper nehéz elektromos G osztályt, Arnold Schwarzenegger is népszerűsítette. Kellett is, mivel a zöld modell, 2017-ben egymillió dollárba került…
A gyárilag elektromos G osztályról eddig nem sok konkrétum szivárgott ki. Amit lehet tudni, hogy az alvázas felépítés és a kiváló terepjárási tulajdonságok megmaradnak. Az EQS modelltől a származnak majd az akkucsomagok és a belső is hasonló lesz, kiegészítve G-nél kötelező műszerfali kapaszkodókkal. Az újdonság szalonokba történő érkezése, 2023 magasságában várható.