Tesla Model S Plaid

A szürrealitás talaján

A Tesla ismét nagyot gurított: nemrég leplezte le a csúcsmodelljének a felfrissített kivitelét. A repülőgépkormány mellett ott a 2 másodperc alatti 96 km/órára gyorsulás és az 1100 lóerős teljesítmény…

A Tesla legelső modellje 2012-ben lépett a piacra, a japán vagy a koreai márkák 5 év elmúltával, az európaiak pedig 7 évvel a piacra lépés után hozták volna ki az utódját. Elon Musk cége másként működik, az Egyesült Államokban mostanság, felénk úgy szeptember körül kezdik kiszállítani a felfrissített Model S-ket. Az elvégzett változtatásoknak köszönhetően, még jó pár évig versenyképes marad a limuzin.

Kívülről alig vehetők észre a változások, mert a karosszéria pár ponton módosult csak. Az utastérben a legszembeszökőbb megoldást az elfektetett központi képernyő és a furcsa, felső részét elveszített kormány jelenti. (A használhatósága parkoláskor érdekes lesz.) Új még a hátsó ülések előtt lévő képernyő is.

Az alapnak tekinthető Model S hatótávja felkúszott 663 kilométerre (Long range). Az igazán izgalmas verziót a Plaid kivitel képviseli, ahol már három motor hajtja a csúcsmodellt. Itt 1020 lóerővel, 628 kilométeres hatótávolsággal és 2,1 másodperces 96 km/órára gyorsulással gazdálkodhat a sofőr. Jó tudni, hogy ez a lóerőszám és a menetteljesítmények, a több százmillió forintba kerülő sportkocsiknak a kategóriája. De a Teslánál ennél is gyorsabbat és erősebbet készítettek, ez pedig a Plaid+ kivitel.

Ennek az adatai szó szerint szédítőek, mert 1100 lóerőt tud, ez az erő 96 km/órás sebességre 2 másodperc alatt gyorsítja fel az autót. Ennek a típusnak a végsebességét is 320 km/órában limitálták. A 402 méteres, klasszikus negyed mérföldes távot pedig 9 másodperc alatt futja le. Szerencsére nem csak egyenesben gyors a Model S Plaid +: a Laguna Seca versenypályán állítottak be vele új villanyautós körrekordot.

Az új csúcsváltozat érkezésével a Tesla ismét felkerült a trónra, így a Porsche Taycan és a Lucid Air típusokat lehet tovább fejleszteni.

Megosztom